Podpisano umowę na projekt trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka


Projekt budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka będzie kolejnym dokumentem przygotowanym w nowoczesnej technologii BIM (ang. Building Information Modeling). Upraszcza ona proces jego powstawania, umożliwia ciągły dostęp do informacji, a także do związanych z nim kosztach i harmonogramach.

– To technologia, która pozwala nam na wyeliminowanie wielu ryzyk powstających na etapie prowadzenia prac budowalnych. Pokazuje całkowitą informacje o projekcie, kosztorysach i kolizjach już na etapie projektowania – tłumaczy Justyna Litka, prezes Poznańskich Inwestycji

W tej technologii projektowana jest obecnie przebudowa ul. Św. Marcin od mostu Uniwersyteckiego do skrzyżowania z Al. Niepodległości i ul. Towarową. Przygotowuje ją ta sama firma, która została wybrana do opracowania projektu dla trasy tramwajowej w ciągu ul. Ratajczaka – SAFEGE S.A.S. Société par Actions Simplifiée.

– Od ponad 70 lat działamy na całym świecie, a w Polsce od 28. Z dużych realizacji zarządzaliśmy m.in. budową dworca Łódź Fabryczna. W Poznaniu wykonywaliśmy m.in. projekt ul. Folwarcznej, a jeśli chodzi o zarządzanie i nadzór: plac Kolegiacki, zajezdnia na Franowie i tramwaj na Franowo. Projekt robimy wspólnie z firmą Graph’it doskonałą w modelowaniu w technologii BIM – zaznacza Mariusz Szmyd, zastępca Dyrektora Generalnego SAFEGE Polska.

Wykonawca dokumentacji, po dokonaniu inwentaryzacji geofizycznej, architektonicznej oraz geodezyjnej obszaru inwestycji, przygotuje model BIM dla istniejącej infrastruktury. Będzie zobowiązany wziąć pod uwagę wszystkie dotyczące jej zamierzenia inwestycyjne i remontowe, zaplanowane przez jednostki miejskie i firmy nią zarządzające. Wszystko po to, by móc skoordynować te prace z budową trasy tramwajowej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

3 komentarze

  1. Misiu pisze:

    Panie Marjuszu Wisniewski to koszt budowy trasy tramwajowej do placu wielkopolskiego i architektura to ok 2 miljonuw zlotych a w urzedzie miasta powinny sie znalezc bo niewierze rzeby ten odcinek mugl nie mugl byc zrobiony w szybkim tempie bo to bylo w planach miasta i dlaczego nie robicie tego odcinka to ulatwlo by rzycie tysiom mieszkancom rzycie o raz uczniom oraz studentom.

  2. Misiu pisze:

    Panie Marjuszu Wisniewski tramwaj numer 9 zamiast do centrum to by jechala pod mostem prosto skrecajoc w lewo do ul mlynskiej i solnej dalej do placu wielkopolskiego oraz linie 4 oraz 10 i 11

  3. Misiu pisze:

    Dziendobry Panie Marjuszu Wisniewski to nie warto w tym roku zrobic trase trase tramwajowo poloczyc przez most do ul mlynskiej i solno do placu wielkopolskiego?

Dodaj komentarz