Podpisanie umowy na realizację kolejnego etapu Programu Centrum


Na przebudowanym odcinku ul. Św. Marcin pojawią się donice z zielenią niską, cztery koperty postojowe (dla dostaw i obsługi autobusów), a w rejonie kościoła – sugerowane przejścia dla pieszych przez ul. Piekary oraz ul. Św. Marcin.

Ze zdemontowanych wcześniej i zmagazynowanych starych bloków kamiennych, odbudowane zostaną schody przy kościele pod wezwaniem św. Marcina. Obok kościoła powstanie aluminiowy pylon z przeszkloną gablotą, w której umieszczona zostanie makieta kościoła wraz z historyczną wieżą, zrekonstruowaną na podstawie materiałów archiwalnych. Zwieńczenie pylonu stanowić ma reflektor rzucający po zmroku w górę słup światła.

Naprzeciwko kościoła, u zbiegu ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego, na słupie oświetleniowo-trakcyjnym zaplanowano montaż projektora mappingu świetlnego. Będzie wyświetlał rysunek rzutu historycznej wieży kościelnej na posadzkę i schody przed kościołem.

Nawierzchnia jezdni torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego Al. Marcinkowskiego od ul. Św. Marcin do Podgórnej pokryje – podobnie jak na przebudowywanym odcinku ul. Św. Marcin – granit strzeliński. Nowy tor tramwajowy pomiędzy ul. Św. Marcin a pl. Wolności przebiegał będzie w linii prostej.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz