Początek prac na Hetmańskiej


W piątek, 20 kwietnia, zakończy się remont przejazdów na ul. Zamenhofa. Dzień później, w sobotę 21 kwietnia, tramwaje wrócą na tę trasę. Tego dnia rozpocznie się przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej.

Prace na  ul. Zamenhofa i Hetmańskiej to kolejne z zaplanowanych na ten rok prac remontowych. Od 3 kwietnia naprawiano przejazdy przy ul Piłsudskiego, ul. Obrzyca i os. Jagiellońskim na odcinku na ul. Zamenhofa od ronda Rataje do przystanku Os. Piastowskie.

– Wymieniono nawierzchnię drogową i torową tj. szyny, podlew, mocowania, odtworzenie w nawierzchni z betonu asfaltowego. Uzupełniono też tłuczeń na odcinku między rondami oraz podbicie toru – wyjaśnia Iwona Gajdzińska z MPK Poznań.

Od soboty na ul. Zamenhofa wrócą tramwaje linii nr 4, 12 i 23. Tramwaje linii nr 9 nadal kursować będą trasą Piątkowska – Gwarna – Piątkowska z częstotliwością, co 10 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego. Do stałej częstotliwości (co 20 minut w godzinach szczytu) wrócą także linie nr 3 i 11, natomiast „piątka” będzie kursować do Stomila.

Nowe tory po 40 latach

21 kwietnia rozpocznie się przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka. Ta trasa nie przeszła generalnego remontu od czasu jej powstania w latach 70. Po jego zakończeniu skróci się czas przejazdu, zmniejszy się hałas i poprawi bezpieczeństwo. Prace zakończą 30 czerwca.

Remont będzie polegał na gruntownej przebudowie układu torowego i modernizacji sieci trakcyjnej. Obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych „Hetmańska Wiadukt” usytuowanych nad Drogą Dębińską.

Oprócz prac torowo-sieciowych odnowione też będzie otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów.

Organizacja ruchu na ul. Hetmańskiej

Etapami zamykany będzie jeden pas ruchu w każdym kierunku od strony torów. Zamknięcia te będą tak zaplanowane, aby były jak najmniej uciążliwe dla jadących tamtędy kierowców.

W nocy 22/23 kwietnia wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni północnej ul. Hetmańskiej (w kierunku ul. Dolna Wilda) pomiędzy rondem Starołęka i skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda.

Z piątku na sobotę, 27/28 kwietnia, wyłączony z ruchu zostanie wewnętrzny lewy pas jezdni południowej ul. Hetmańskiej (w kierunku ronda Starołęka) pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Dolna Wilda i rondem Starołęka.

Prędkość maksymalna pojazdów w rejonie prac zostanie ograniczona do 40 km/h.

Zmiany w komunikacji publicznej

Dla pasażerów komunikacji miejskiej zmienią się jedynie trasy trzech linii tramwajowych. W zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa. W czasie prowadzonych prac „jedynka”, „siódemka” i „jedenastka” będą kursowały objazdem: linie nr 1 i 7 – przez Królowej Jadwigi i Górną Wildę, a linia nr 11 skierowana zostanie na Dębiec. Linia autobusowa „za tramwaj” T1, będzie kursować w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 7,5 minuty na trasie: Rondo Starołęka – Hetmańska – Traugutta – 28 Czerwca 1956 – Rolna – Hetmańska – Rondo Starołęka.

Więcej informacji na temat funkcjonowania komunikacji podczas przebudowy można znaleźć na stronach: www.ztm.poznan.pl oraz www.mpk.poznan.pl

RB

Dodaj komentarz