Po pożarze: kamienica z nakazem rozbiórki


Caritas cały czas prowadzi zbiórkę dla ofiar pożaru. Na koncie jest już ponad 140 tys. zł. Wszystkie te pieniądze zostaną przeznaczone na wyposażenie nowych lokali i w razie potrzeby również na kupno sprzętu AGD dla osób, które straciły cały dobytek.

Miasto prowadzi już rozmowy z przedsiębiorcami, którzy również zadeklarowali pomoc w wyposażeniu mieszkań w niezbędny sprzęt.

Wsparcie tu i teraz – najważniejsze telefony kontaktowe

Wszyscy poszkodowani mogą skorzystać z pomocy MOPR, Caritas, Biura Spraw Lokalowych i ZKZL, PCŚ a także Miejskiego Centrum Interwencji Kryzysowej. Pracownicy socjalni pozostają z nimi w stałym kontakcie.

Trwa przekazywanie podstawowej pomocy finansowej. To kwota do 6 tys. złotych na gospodarstwo domowe. MOPR zapewnia również wyżywienie osobom zakwaterowanym w hotelu przy ul. Łozowej.

Pracownicy Caritas oferują pomoc: kupno środków higienicznych, bielizny osobistej i wszelkich przedmiotów pierwszej potrzeby (np. leki). Są w stanie dotrzeć do wszystkich poszkodowanych, którzy wyrażą taką potrzebę.

Pomoc psychologiczna udzielana jest na bieżąco. Pracownicy Punktu Interwencji Kryzysowej pełnią dyżury w hotelu przy ul. Łozowej. O godzinie 11.00 psychologowie są dostępni również w samochodzie PCK stojącym przy ul. Kraszewskiego. PCK pomaga także służbom pracującym na miejscu katastrofy.

Najważniejsze numery telefonów:

  • MOPR: filia Jeżyce – 61 878 18 81 lub 61 878 18 88. Godziny pracy: poniedziałek od 7.30 do 16.00, wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od. 7.30 do 15.00.
  • MCKIK:  509 111 508 lub 516 183 943, adres mailowy: pik@m.poznan.pl.
Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz