Pies asystujący w urzędzie miasta


Wyjątkowym miejscem na mapie Poznania jest też Biuro Poznań Kontakt – połowa zatrudnionych tam pracowników to osoby z niepełnosprawnościami. Biuro pełni rolę miejskiego call center. Informuje o miejscu, czasie, trybie, koniecznych dokumentach czy drukach i opłatach związanych z załatwieniem sprawy w Urzędzie Miasta Poznania. Pośredniczy też w rezerwacji wizyt w urzędzie. Pracują tam także osoby znające język ukraiński, dzięki czemu mieszkający w stolicy Wielkopolski cudzoziemcy mają łatwiejszy kontakt z urzędem.

Dostępność do informacji to ważna kwestia dla osób o obniżonej sprawności. Urząd miasta zapewnia więc osobom niewidzącym możliwość korespondencji w alfabecie punktowym – adresat otrzymuje odpowiedź w alfabecie Braille’a. Miejskie strony internetowe dostosowane są do potrzeb osób niesłyszących – można tam znaleźć filmy z tłumaczem polskiego języka migowego. Natomiast dla osób o obniżonej sprawności intelektualnej tworzone są specjalne „Teksty Łatwe do Czytania”. Powstały one z myślą o wszystkich, którzy mają trudności z przeczytaniem i zrozumieniem tekstów o skomplikowanej treści. Działa też miejski wortal niepelnosprawnosc.pl , który promuje działania wspierające integrację społeczną i zawodową osób z niepełnosprawnościami.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz