Pierwsza stacja wodorowa w Poznaniu


Są także udogodnienia dla kierowców, w tym system aktywnej kontroli bezpieczeństwa umożliwiający wykrywanie m.in. pieszych, rowerzystów i innych uczestników ruchu drogowego, znajdujących się w tzw. martwych strefach. System pomaga w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków kolizji, m.in. poprzez alerty wizualne i dźwiękowe. W pojeździe zastosowano również nowoczesny, modułowy komputer pokładowy wyposażony w dotykowy wyświetlacz graficzny.

Zakup 25 autobusów Urbino 12 hydrogen nie byłby możliwy, gdyby nie pozyskanie dofinansowania z programu Zielony Transport Publiczny, prowadzonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Obecnie trwa postępowanie przetargowe dotyczące zakupu kolejnych „wodorowców” dla MPK Poznań. Przewoźnik zamierza kupić 5 autobusów standardowej długości ok. 12 metrów z napędem wodorowym, ale zakłada opcję umożliwiającą rozszerzenie zakupu o maksymalnie 4 takie same pojazdy.

AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz