Pierwsza stacja wodorowa w Poznaniu


Poznań stawia na ekologię

Umowę na dostawy paliwa wodorowego, które posłuży do zasilania zeroemisyjnych autobusów miejskich, poznańskie MPK podpisało z Orlenem już w 2022 roku. To największy tego typu projekt wodorowy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie. Koncern w najbliższych 15 latach dostarczy na potrzeby poznańskiej komunikacji miejskiej 1,8 mln kg paliwa wodorowego, które będzie produkowane we włocławskim hubie.

We flocie MPK jeździ obecnie 25 autobusów, zasilanych wodorem. Dostarczyła je firma Solaris Bus & Coach.

– „Wodorowce” są kierowane przede wszystkim na linie funkcjonujące we wschodniej części Poznania. Należy jednak pamiętać, że autobusy z napędem wodorowym charakteryzują się dużym zasięgiem na jednym tankowaniu i krótkim czasem napełniania zbiorników z wodorem, więc mogą kursować na każdej linii komunikacyjnej. To, oprócz bezemisyjności, ogromna zaleta tych pojazdów – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.

Autobusy zasilane wodorem są nie tylko ekologiczne, ale również wygodne dla pasażerów i kierowców. Ich wnętrze jest w pełni klimatyzowane i monitorowane. Do dyspozycji pasażerów są m.in. system informacji pasażerskiej, ładowarki urządzeń mobilnych, terminale umożliwiające zakup biletów przy pomocy płatności zbliżeniowej oraz tzw. kasowniki dwusystemowe, pozwalające zarówno na skasowanie biletu papierowego, jak i dokonanie operacji przy pomocy karty PEKA.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz