Z okazji swoich setnych „urodzin” parowóz Borsig Bn2t przejdzie kompleksowy remont. Podpisana została umowa na naprawę główną tego najstarszego sprawnego w Polsce parowozu, będącego jednocześnie ozdobą taboru Kolejki Parkowej Maltanka.
Borsig Bn2t z numerem 11458 od lat jest wizytówką Maltanki. Dotychczas każdy jego wyjazd wzbudzał duże zainteresowanie. Nic w tym dziwnego: to najstarszy czynny parowóz w Polsce.
Został wyprodukowany w Zakładach Augusta Borsiga w Berlinie w 1925 roku. Początkowo pełnił służbę w majątku ziemskim w Obrzycku. Po wojnie znalazł się w Zakładach Azotowych w Chorzowie, gdzie był eksploatowany na terenie kolei zakładowej. Wycofano go z ruchu około 1977 roku. Dwa lata później, już jako pomnik techniki, stał się atrakcją przyzakładowego parku. Na początku lat 90. staraniem Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych udało się go sprowadzić do Poznania. Został wyremontowany i – w 1999 roku – skierowany na tory Maltanki. Obecnie jest własnością MPK Poznań.