Parkingi typu Parkuj i Jedź otwarte


– Inwestycja realizowana była w formule „zaprojektuj i buduj”. Po stronie wykonawcy było wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie stosownych pozwoleń i wykonanie robót budowlanych. Koszt realizacji trzech obiektów zamknął się kwotą 17,2 mln zł. Inwestycja jest dedykowana zarówno kierowcom, jak i rowerzystom. Posiada także dodatkową infrastrukturę – toalety, monitoring – wyjaśnia Grzegorz Bubula, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.

– Warto też pamiętać, że ta inwestycja powstała przy wykorzystaniu funduszy europejskich w wysokości ok 9 mln zł – zaznacza Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego i dodaje:. – Te trzy nowe parkingi wraz z funkcjonującym wcześniej obiektem przy ul. Szymanowskiego, cechują się tymi samymi zasadami korzystania. Zapraszamy wszystkich, którzy w tych swoich codziennych podróżach mogą pokonać część trasy samochodem, a potem chcieliby go zostawić w bezpiecznym miejscu i przesiąść się na transport publiczny.

Jak działa P&R?

Do korzystania z tych parkingów uprawnia zapisanych na karcie Peka bilet okresowy. Z dniem otwarcia ciekawą opcją do rozważenia przez kierowców jest wybór okresowego biletu trasowanego do 6 przystanków, który sprawdzi się na obiektach przy św. Michała i rondzie Śródka. Natomiast dla Biskupińskiej najlepszym rozwiązaniem jest przesiadka na pociąg Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na podstawie biletu okresowego ZTM lub biletu parkingowego P&R zakupionego na tym parkingu.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz