Papirus Aniego na czasowej wystawie w Muzeum Archeologicznym w Poznaniu


DOM EMISYJNY MANUSCRIPTUM to awangardowa oficyna wydawnicza jedynych w swoim rodzaju Ksiąg Jubilerskich. Ksiąg będących świadectwem historii, nauki oraz sztuki, zapisanym na kartach najstarszych skarbów bibliofilskich: manuskryptów, inkunabułów, białych kruków odtworzonych w naukowych kopiach (faksymile). Kilkusetletnie, unikatowe oryginały zawierają wiedzę, która niejednokrotnie kształtowała światopogląd nowożytnej cywilizacji. Oryginały skrywane w sejfach księgozbiorów muzealnych oraz prywatnych kolekcjonerów, są niedostępne dla zwykłego człowieka. Chcąc o nich przypomnieć szerszej publiczności, Dom Emisyjny Manuscriptum bierze na siebie odpowiedzialność za ich wierne, naukowe odtworzenie. Podkreślając ich znaczenie nadaje im nowy, wyjątkowy i drogocenny charakter dodając niezwykłe jubilerskie oprawy.  Przykładem takich faksymiliów jest „De Revolutionibus” – dzieło, którym Kopernik „wstrzymał Słońce i ruszył Ziemię”, niegdyś na wiele lat umieszczone na indeksie ksiąg zakazanych, dziś jest bezcennym unikatem bibliofilskim, wpisanym na listę UNESCO, ukrytym w Bibliotece Jagiellońskiej. Innym cennym zabytkiem piśmiennictwa jest „Testament Wrześniowy” Marcina Lutra, dzięki któremu wielki reformator dotarł do człowieka z ulicy. Czy wreszcie „Sur les Chevaux Orientaux et Provenants des Races Orientales” czyli historia hodowli konia arabskiego napisana przez hrabiego Wacława Rzewuskiego, która do dziś jest pomostem między kulturą polską a arabską. Każda księga emitowana jest w limitowanym nakładzie, w oprawach uszlachetnionych kruszcem. Te iście królewskie oprawy pozwalają odróżnić faksymile od oryginału i czynią ją „biżuterią w bibliotece”. Manuscriptum jest również wyłącznym dystrybutorem na Polskę spektakularnego projektu wydawniczego – albumu „La Capella Sisitina”, wydanego w ko-operacji Muzeów Watykańskich i Scripta Maneat, odtwarzającym wszystkie dzieła Kaplicy Sykstyńskiej na kartach albumu z prawie 100% zgodnością kolorystyczną i wielokrotnie w skali 1:1.

Fot. Hieronim Dymalski

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz