Pakiet dla mobilności


Do końca roku zmieni się organizacja ruchu w rejonie przystanku Sielska na Górczynie. Samochody pojadą jednym pasem i będą zatrzymywane na światłach przed skrzyżowaniem z Sielską, jeśli na przystanek wjedzie tramwaj. To znacząco poprawi się komfort i bezpieczeństwo pasażerów wsiadających i wysiadających z tramwajów. Na całym odcinku od ul. Palacza aż do ul. Ściegiennego torowisko zostanie wydzielone. Dotychczas w tym miejscu ruch samochodowy mógł odbywać się po wspólnym pasie z tramwajami, jednak powodowało to blokowanie i spowalnianie ruchu tramwajów (szczególnie przy dojeździe do ul. Sielskiej).

Nowe buspasy ułatwią również poruszanie się autobusów na ul. Przybyszewskiego (odcinek Marcelińska – Bukowska), a także na al. Niepodległości. W tym ostatnim przypadku newralgicznym miejscem są okolice skrzyżowania z ul. Libelta.

Dzięki tym udogodnieniom poruszanie się autobusów będzie płynniejsze co wpłynie nie tylko na punktualność, ale także koszty eksploatacyjne (paliwo, efektywność pracy kierowców, liczba niezbędnych pojazdów do obsługi). Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji, przy mocno ograniczonych wpływach z biletów związanych z epidemią koronawirusa.

Kontynuowane będzie też wspieranie rozwoju Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, budowa parkingów „Park&Ride” oraz stymulowanie powstawania parkingów kubaturowych poprzez m.in. rozwijanie obszarów objętych Strefą Płatnego Parkowania. MIR, ZDM, ZTM, op. RB

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz