Cała zachodnia obwodnica przejezdna


Kierowcy podróżujący z Koszalina i innych miast Pomorza Środkowego przez Wielkopolskę mogą już ekspresowo ominąć Poznań i dotrzeć do autostrady A2. Właśnie otwarto ostatni odcinek zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11.

Domknięcie obwodnicy pozwoli ostatecznie wyprowadzić ruch tranzytowy poza granice miasta i usprawni komunikację po zachodniej stronie Poznania. Co za tym idzie, nowa droga wyprowadzi ruch kołowy z terenów zabudowanych podnosząc tam znacznie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa tego 5,3 km odcinka kosztowała ponad 108 mln zł.
Wykonawca firma Skanska S.A w ramach umowy wybudowała m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi na łącznej długości ok. 5,3 km (od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań Napachanie na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z trasą S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu. Wykonawca wyremontował także nawierzchnię drogi krajowej nr 11 na niemal dwukilometrowym dojeździe do zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Poznań Północ).
Koszt budowy całej zachodniej obwodnicy Poznania to ponad 1 mld zł. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
W 2014 roku do ruchu oddanych zostało 327,8 km nowych dróg. Obecnie w Polsce kierowcy mają do dyspozycji 1553,2 km autostrad i 1472,5 km dróg ekspresowych. W realizacji jest 420,6 km, a w ramach nowo realizowanych inwestycji drogowych
na etapie procesów przetargowych jest 1002,4 km.

2 komentarze

  1. Mieszkaniec gminy Dopiewo pisze:

    Wspaniała droga!!! Często jeżdżę do Centrum Tenisowego Sobota, do tej pory wlokłem się przez wąskie drogi m.in. z Sierosławia do Tarnowa Podgórnego potem przez Rokietnicę, gdzie zawsze się stoi na przejeździe – makabra, a teraz jazda to bajka.

  2. zibi pisze:

    bez jaj to zrobione; bezpieczeństwo poprawi się jak droga ominie najwiekszą przeszkodę – KOMORNIKI – to jest przejazd z trasy „5” wrocławskiej do trasy „11”, wówczas będzie mozna nazwac przejazd omijajacy poznań od strony zachodniej; teraz to jest tylko łatwiejszy od południa poznania dojazd do S 11 i NIC WIĘCEJ; i TYLE
    P.S tak to tylko jest debilizm wtórny a nie ominięcie Poznania od strony zachodniej – hihihihihihi

Dodaj komentarz