Od stycznia PKM pojedzie do Kościana


Następnym etapem będzie podpisanie przez samorządy umów z Województwem Wielkopolskim. Nastąpi to w grudniu 2020 roku. Porozumienia (i umowy) podpisane z samorządami na liniach do Gniezna, Rogoźna oraz Wrześni podpisane zostały w 2019 roku i obowiązują do grudnia 2022 r.

Poznańska Kolej Metropolitalna to oparte na zasadzie solidaryzmu, wspólne przedsięwzięcie Marszałka Województwa Wielkopolskiego, Stowarzyszenia Metropolia Poznań, Miasta Poznania, Powiatu Poznańskiego oraz 39 gmin i 10 powiatów położonych wzdłuż 9 linii kolejowych Poznańskiego Węzła Kolejowego.

Funkcjonowanie PKM docelowo, po uruchomieniu wszystkich dziewięciu linii, obejmie obszar w promieniu około 50 km od Poznania, wyznaczany przez stacje końcowe PKM na poszczególnych liniach: Nowy Tomyśl, Wągrowiec, Grodzisk Wlkp., Jarocin, Wronki, Rogoźno, Kościan, Gniezno i Września.

W czerwcu 2018 roku pociągi z logo PKM wyruszyły na cztery linie, z Poznania w kierunku: Grodziska Wielkopolskiego, Jarocina, Nowego Tomyśla i Wągrowca. Do Rogoźna, Wrześni i Gniezna składy w systemie PKM zostały uruchomione w latach 2019 i 2020.

Celem PKM jest zwiększenie integracji jednostek samorządu terytorialnego tworzących obszar funkcjonalny Miasta Poznania, podniesienie jakości i komfortu podróżowania mieszkańców Metropolii Poznań w jej obrębie oraz zmniejszenie natężenia indywidualnego ruchu samochodowego w Poznaniu. Poznańska Kolei Metropolitalna ma zachęcić mieszkańców regionu do korzystania ze zbiorowego transportu publicznego i preferowanie ekologicznego transportu kolejowego w codziennych wyborach.

W najbliższych czasie PKM wzbogaci się o nowy tabor.

– Jeszcze w tym roku Koleje Wielkopolskie będą dysponowały czterema nowymi pociągami spalinowymi, większymi niż dotychczas, bo trójczłonowe i mogące pomieści 350 osób. Poprawi to znacznie standard podróżowania – zaznacza Wojciech Jankowiak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz