Od projektu do teatru


Pod uwagę brano też jakość rozwiązań technicznych: sprawdzano funkcjonalność i estetykę projektów, rozwiązania komunikacyjne i logistyczne i to, czy projekt spełnia wymagania teatru. Istotna była uniwersalność propozycji – budynek i jego otoczenie musiały uwzględniać potrzeby wszystkich użytkowników: osób z niepełnosprawnościami, seniorów oraz dzieci.

Ważna była również realność finansowa – jurorzy czekali na rozwiązania ekologiczne, innowacyjne i energooszczędne.

– Ponad 40 wniosków do konkursu pokazuje, jak atrakcyjny był to temat dla pracowni architektonicznych. Sąd Konkursowy miał trudny wybór, ponieważ różne były pomysły na ten teatr. Myślę, że to, co zostało wybrane i to kto dostał się do finału pokazuje, że praca sędziów była rzetelna.o finału dostali się ci, którzy na swoim koncie mają bardzo duży dorobek jeśli chodzi o projektowanie scen teatralnych – dodaje Piotr Sobczak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury UMP. RB

Fot. Hieronim Dymalski i materiały prasowe

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz