Nowy VW Caddy – światowa premiera czwartej generacji samochodu odbyła się w Poznaniu


Marka Volkswagen Samochody Użytkowe 4 stycznia zaprezentowała w Poznaniu po raz pierwszy czwartą generację bestselera VW Caddy.

W okresie minionych jedenastu lat na całym świecie sprzedano ponad półtora miliona egzemplarzy trzech wielokrotnie nagradzanych generacji tego modelu. Do sukcesu poprzednich generacji zamierza dołączyć nowa generacja VW Caddy: miejski samochód dostawczy VW Caddy i jego osobowa wersja prezentują się perfekcyjnie pod każdym względem.

Ceny nowego Caddy rozpoczynają się od 59.140,00 PLN (14.785,00 Euro; cena netto w wersji furgon) wzgl. 61.320,00 PLN netto (15.330,00 Euro; model Conceptline zastąpi dotychczasowy model w wersji Startline), każdy z silnikiem TSI o mocy 62 kW w wersji podstawowej, a jego cena z nowym wyposażeniem jest nawet niższa od ceny modelu poprzedniej generacji.

Systemy napędu to najnowocześniejszy stan techniki: najwyższą wydajność zapewniają nowe silniki Caddy spełniające normę emisji spalin Euro 6. Podstawą czterech wariantów silników TDI w wersji diesel jest czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej dwóch litrów. Spektrum mocy tych silników zaczyna się od 55 kW / 75 KM i sięga w wersji top 110 kW / 150 KM. Najniższy poziom spalania osiąga Caddy furgon w wersji BlueMotion opracowany jako miejski samochód dostawczy: „Przy minimalnym spalaniu na poziomie poniżej 4 l na 100 km ten Caddy tworzy zupełnie nowe standardy”, powiedział dr Eckhard Scholz, prezes Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. I dodał: „Również nowy Caddy w wersji 1,4-l-TGI – następca ulubionego Caddy EcoFuel – spala jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki zastąpieniu większego układu napędowego mniejszym /downsizing/ i turbodoładowaniu nowy Caddy osiąga większą moc od swojego poprzednika przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania o ok. 28 procent. Te osiągi są korzystne dla wszystkich – i to zarówno dla środowiska jak i możliwości finansowych klientów.”

W przypadku silników benzynowych do wyboru są trzy wersje. Ich spektrum rozpoczyna się od czterocylindrowego silnika TSI 1,2 l o mocy 62 kW / 84 KM poprzez silnik trzycylindrowy 1,0 l TSI o mocy 75 kW / 102 KM i sięga aż po czterocylindrowy silnik TSI o mocy 92 kW / 125 KM. Liczne systemy bezpieczeństwa oraz elementy komfortowego wyposażenia chronią pasażerów nowego Caddy, wspierając równocześnie pracę kierowcy. „Temu służy szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy, które w segmencie samochodów użytkowych nie mają sobie równych”, powiedział Hans-Joachim Rothenpieler, Członek Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe ds. Badań i Rozwoju.

I tak znajduje się tu system aktywnego monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu, tzw. ‘Front Assist’, a w nim system hamowania awaryjnego w ruchu miejskim. Jeżeli kierowca nie zauważy przeszkody przy szybkości poniżej 30 km/h, system automatycznie włącza funkcję hamowania, a w sytuacji idealnej można całkowicie uniknąć wypadku, w którym jeden pojazd najeżdża na drugi. Ponadto w wersjach osobowych oprócz poduszek bocznych w wyposażeniu znajdują się boczne kurtyny powietrzne, tzw. Curtain-Airbags.

Około 22 procent wszystkich wypadków, w których poszkodowanymi są pasażerowie, to kolizje spowodowane przez kilka przeszkód. Aby ryzyko takiego scenariusza zmniejszyć, w nowym Caddy zastosowano seryjnie wielokrotnie nagradzany system wielofunkcyjnego hamowania. I tak, gdy dochodzi do wypadku, system włącza automatycznie funkcję hamowanie w sytuacji, gdy kierowca sam nie jest w stanie tej czynności wykonać.

Opcjonalnie dostępny jest również system wspomagania regulacji świateł drogowych i mijania, system ‘Light Assist’, który za pośrednictwem kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów, oraz system kontrolujący znużenie kierowcy. System ten rozpoznaje zmiany w normalnym zachowaniu kierowcy i sygnalizuje dokonanie przerwy w jeździe. Dobrą widoczność zapewnia ponadto, opcjonalnie dostępne, ogrzewanie szyby przedniej.

Opcjonalnie dostępny jest również automatyczny układ utrzymywania odległości od pojazdu jadącego z przodu, tzw. ACC, który przy szybkości od 0 do 160 km/h (przy automatycznej skrzyni biegów DSG) wzgl. przy szybkości od 30 do 160 km/h (przy manualnej skrzyni biegów) jest aktywny, mierzy i kontroluje przy pomocy czujników radaru odległość do jadących z przodu pojazdów. W połączeniu z DSG system ACC wykonuje czynność hamowania pojazdu aż do całkowitego jego zatrzymania, np. podczas jazdy w kolumnie pojazdów wzgl. w korku.

W połączeniu z radiowym systemem ‘Composition Colour’, ‘Composition Media’ oraz systemem nawigacji ‘Discover Media’ zamówić można kamerę cofania. Opcjonalnie dostępny jest również ‘Park Assist’, system automatycznego wspomagania manewru parkowania samochodów, który umożliwia boczne oraz poprzeczne parkowanie pod kątem prostym do jezdni – ta praktyczna cecha jest szczególnie ważna dla służb kurierskich.

Nowy VW Caddy to ewolucja bestselera: sylwetka nowego Caddy przekonuje nie tylko wyraźnie podkreśloną linią i jasno zdefiniowaną bryłą, przede wszystkim stylowy przód i wyrazisty tył nowego Caddy nadają temu nowemu samochodowi klasy kompakt niepowtarzalny charakter – również dzięki nowej grafice reflektorów przednich i świateł tylnych. Ponadto niezwykła funkcjonalność i wysoka jakość nowego Caddy sprawiają, iż zyskał on, co daje się natychmiast zauważyć, jeszcze większą charyzmę, ekskluzywność i dynamikę. Analogicznie do wyrazistej sylwetki, równie ekskluzywnie prezentuje się – dzięki wyraźnie zaakcentowanym liniom i formom – wnętrze nowego Caddy. Dekoracyjne przesłony nawiewu powietrza oraz nowa generacja ‘Infotainment’ – systemu elementów łączących informację i multimedia – podkreślają jeszcze bardziej nowoczesny charakter nowego Caddy.

W Niemczech nowy Caddy wchodzi na rynek pod koniec czerwca; a dealerzy będą przyjmować zamówienia w marcu.

– W Polsce rezerwacje przyjmować będziemy od kwietnia, produkcję rozpoczniemy w maju – powiedział Naszemu Głosowi Poznańskiemu Tomasz Tonder, PR Manager VW.

Fotorelacja ze światowej premiery VW Caddy w Poznaniu –  tutaj

Dodaj komentarz