Nowy układ komunikacyjny po otwarciu trasy na Naramowice


Linie autobusowe: 169 zamiast 151 z wydłużeniem trasy do Os. Sobieskiego

Wśród linii autobusowych największa zmiana ma dotyczyć zastąpienia linii nr 151 linią numer 169, która zostanie skierowana na trasę wydłużoną do Os. Sobieskiego, tak jak w tej chwili, kiedy linia 169 funkcjonuje w układzie objazdowym.Decyzja o braku powrotu linii nr 151 została poprzedzona wnikliwą analizą. Między innymi porównano tzw. więźbę ruchu na tym obszarze, dane z napełnień pojazdów oraz skutki finansowe różnych rozwiązań. Z analizy frekwencji wynika, że tylko niewielka liczba pasażerów korzysta z bezpośredniego połączenia północnych rejonów Naramowic i rejon al. Niepodległości. Te osoby wciąż będą miały do dyspozycji bezpośrednią linię nr 169 oraz szereg połączeń przesiadkowych. Ponadto, aby ułatwić dojazd z Naramowic do ulicy Garbary, po udrożnieniu ulicy Naramowickiej ponownie zostanie uruchomiona linię nr 147 na trasie z ulicy Boranta do Małych Garbar.

Priorytetem jest utrzymanie szybkiego połączenia do Małych Garbar, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu trasy tramwajowej. Istotnym aspektem jest także położenie nacisku na funkcję dowozową autobusów do tramwajów, zarówno trasy naramowickiej, jak i trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.

– Proponowana wersja to obecnie najlepsze z możliwych rozwiązań. Kładziemy nacisk na podróże tramwajem, przy jednoczesnym zachowaniu dogodnego  dojazdu autobusem z Wilczaka do Małych Garbar – wyjaśnia Jan Gosiewski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego W Poznaniu.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz