Nowy Superbohater na Światowy Dzień Donacji i Transplantologii


26 października to dzień na całym świecie zadedykowany donacji i transplantologii. Z tej okazji Fundacja DKMS Polska wraz z portalem Interia.pl ma zaszczyt przedstawić nowego superbohatera! Piotr Adamczyk  wziął udział w specjalnej misji ratunkowej, by udowodnić, że ratując czyjeś życie, zyskujemy osobistą satysfakcję. 

superbohater

„Krwinek i jego wielka misja ratunkowa” to edukacyjna bajka dla małych i dużych, czytana przez niezrównanego Piotra Adamczyka, który od dłuższego czasu jest zaangażowany w misję poszukiwania dawców szpiku dla każdego potrzebującego przeszczepienia pacjenta. Aktor będąc ambasadorem Fundacji DKMS Polska dziś staje się odtwórcą nowego superbohatera – Krwinka.

Bajka opowiedziana przez genialnego aktora, nagrana w postaci audiobooka, jest głównym elementem kampanii społecznej Interii i Fundacji DKMS Polska propagującej ideę dawstwa szpiku.

 Aż żal, że możemy poznać tego superbohatera jedynie w wersji dźwiękowej – mówi Dorota Wójtowicz-Wielgopolan z Fundacji DKMS Polska. – Piotr użyczając swego głosu Krwinkowi daje taki aktorski popis, że każdy kto go wysłucha otworzy oczy ze zdumienia, szeroko się uśmiechnie i nie pozostanie mu nic innego jak dołączyć do zarejestrowanych w Polsce 874 tysięcy dawców, lub choćby namawiać innych, by to zrobili.

W bazach na całym świecie aktualnie zarejestrowanych jest ponad 25 milionów niespokrewnionych dawców szpiku. Biorąc pod uwagę, że tylko 1% z nich zostaje dawcą faktycznym i aż co 5 pacjent nie znajduje swojego bliźniaka genetycznego, oczywistym jest, że dawców nadal jest za mało.

 Dawca szpiku? Przeszczep? Rak krwi? – pyta Piotr Adamczyk. – Jeśli nadal nie do końca rozumiesz o co w tym wszystkim chodzi, posłuchaj bajki, którą dla Ciebie przeczytałem. Bajki o superbohaterze, który wyłoży Ci kawę na ławę, byś przyswoił, zrozumiał i podał tę wiedzę dalej. Ty także masz szansę zostać kimś SUPER – Robiąc tak niewiele możesz zrobić tak wiele – uratować czyjeś życie.

Przedstawiona w bajce historia w sugestywny sposób opowiada jak działa układ krwiotwórczy i  jak ważna jest kwestia gotowości oddania swojego szpiku osobom chorym na raka krwi. W opowieści podejmowane są najważniejsze kwestie związane z chorobą, takie jak genetyczny bliźniak – dawca.

Na przykładzie portretu rodziny Erytrocytywiczów, Trombocytywiczów oraz Leukocytywiczów, które tworzą wielkie rody, czy portretów mniejszych klanów zamieszkujących krainę Krwioobiegu – Limfocytowskich i Monocytowskich, bajka tłumaczy dzieciom, jak ważne jest pomaganie innym, a dorosłych namawia do rejestrowania w bazie niespokrewnionych dawców krwiotwórczych komórek macierzystych Fundacji DKMS Polska.

Autorką bajki „Krwinek i jego wielka misja ratunkowa” jest Agnieszka Łopatowska, dyrektor segmentu lifestyle w Grupie Interia.pl, a ilustrację przygotowała Anna Rudka. Panie po mistrzowsku oddały to co grupa Interia chciała zakomunikować swoim odbiorcom, by wesprzeć ideę dawstwa szpiku. Dzięki temu w dziecinnie prosty sposób podniesiona zosanie świadomość problemu, jakim jest źle funkcjonujący szpik kostny chorego na raka krwi pacjenta.

Współpraca z Fundacją DKMS oraz Piotrem Adamczykiem pozwala na przypomnienie naszym użytkownikom jak ważny jest temat dawstwa szpiku – mówi Mateusz Nowak, senior brand manager w Grupie Interia.pl. – Jeśli w ten sposób uda się pomóc uratować choć jedno życie – warto to robić.

Audiobooka oraz pdf bajki można pobrać pod adresem www.misjaratunkowa.interia.pl. Wystarczy jedynie podzielić się informacją ze znajomymi na facebooku.

Więcej informacji o wspólnej akcji Interii i DKMS znajduje się na stronie www.mamdziecko.interia.pl/raport-zostan-dawca/

 

Dodaj komentarz