Niezależnie od tego MPK Poznań zawarło umowę z przewoźnikiem z Bonn, dotyczącą zakupu używanych tramwajów NGT6D, wyposażenia specjalistycznego do ich obsługi oraz części zamiennych i eksploatacyjnych. pl.
NGT6D to pojazdy dwukierunkowe, o konstrukcji w ok. 70 proc. niskopodłogowej. Zgodnie z umową, odbiory będą poprzedzone oględzinami tramwajów, a ostateczny koszt będzie uzależniony m.in. od stanu pojazdu, czy też liczby części zamiennych posiadanych w magazynie do zakończenia dostaw. Maksymalna cena za jeden w pełni sprawny tramwaj to 46 500 euro. Przedsiębiorstwo planuje zakup 24 pojazdów, jednakże umowa daje spółce prawo rezygnacji z zakupu wagonów, które będą uszkodzone (np. w wyniku wypadków), a także takich, co do których nie zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie obniżenia ceny. Wagony będą dostarczane do Poznania w 2025 roku.