Przed położeniem torowiska konieczna będzie rozbiórka piwnic kolidujących z inwestycją. Konstrukcja budynku zostanie zabezpieczona ścianą oporową, która odseparuje go od usuniętej części podziemnej. Całkowite wyburzenie stropu nad piwnicą i odcięcie ścian przylegających do zasadniczej bryły Okrąglaka uchroni go przed drganiami. Płyta torowa nowego łuku tramwajowego posadowiona zostanie na macie wibroizolacyjnej, co pozwoli spełnić zgodnie z normą wymagania w zakresie komfortu dla ludzi przebywających w budynku. Ostatnim etapem będzie przełożenie sieci trakcyjnej i roboty wykończeniowe przy Okrąglaku.
Realizacja robót budowlanych oraz przeprowadzenie procedur związanych z pozwoleniem na użytkowanie i odbiorem końcowym zajmą łącznie około pół roku.
Piesi przejdą, tramwaje pojadą
W poniedziałek, 3 lutego wykonawca wprowadzi zmianę w organizacji ruchu oraz wygrodzi teren budowy. Zajęta zostanie część jezdni na wschodniej części skrzyżowania ul. 27 Grudnia, Gwarnej, Fredry i Mielżyńskiego oraz odcinek chodnika przy Okrąglaku. Rowerzyści i kierowcy dojeżdżający do posesji będą mogli skręcić z ul. 27 Grudnia w lewo, w ul. Gwarną. Po zajęciu chodnika piesi zostaną przekierowani na schody i przejście bezpośrednio przylegające do Okrąglaka. Korzystać też będzie można z chodnika po drugiej stronie ul. 27 Grudnia.
Ewentualne krótkotrwałe przerwy w kursowaniu tramwajów, na czas np. przełączenia trakcji, będą miały miejsce w weekendy i zostaną uzgodnione z odpowiednimi służbami MPK.