Nowy korytarz transportowy w północnej części Poznania


Nowa ulica będzie połączona z drogami dojazdowymi z Podolan i osiedli piątkowskich, czyli powstaną między innymi Nowa Kurpińskiego i Nowa Jaroczyńskiego.

Po wybudowaniu pierwszego odcinka Nowej Obornickiej będzie można przystąpić do przebudowy istniejącej ul. Obornickiej. Będzie miała ona charakter drogi lokalnej. W miejsce starej ułożona zostanie nowa nawierzchnia, powstanie odwodnienie, oświetlenie. W planach są także chodniki, tak by ulica była bardziej przyjazna wszystkim użytkownikom. Będą to głównie mieszkańcy okolicznych osiedli. Po wybudowaniu ciągów pieszych i dodatkowego oświetlenia nie będzie już możliwości wjeżdżania na posesje czy pobocza w różnych miejscach, a jedynie przez zaprojektowane zgodnie z przepisami zjazdy. Na tym etapie wyzwaniem, z którym trzeba się zmierzyć, będzie problem parkowania.

Wstępna koncepcja jest już przygotowana, po wakacjach (tak by mogła trafić do szerszego grona) ZDM będzie ją mieszkańcom przedstawiać bardziej szczegółowo. AW

Czytaj także:

Nowe parkingi w Poznaniu

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz