Nowy korytarz transportowy w północnej części Poznania


W związku z tym przygotowane zostały analizy ruchu samochodowego. Wynika z nich, że kwestii dojazdów z północy nie można traktować tylko pod kątem przepustowości przejazdów samochodów z i do Poznania. Powinny zostać stworzone takie warunki, by zwiększyć liczbę osób przesiadających się po drodze do pojazdów komunikacji publicznej.

Budowa Nowej Obornickiej zgodnie z propozycjami będzie odbywała się etapami. W pierwszym powstanie Nowa Szymanowskiego, tak by można było dojechać od granic miasta w rejon przystanków Poznańskiego Szybkiego Tramwaju – przede wszystkim Kurpińskiego. W jego pobliżu zlokalizowany jest parking P&R. Jest to wygodny punkt przesiadkowy z samochodów do tramwajów lub autobusów.

Z analiz wynika, że część północna Nowej Obornickiej powinna być ulicą o jednym pasie dla wjeżdżających do Poznania (z możliwością rozbudowy w dalszej przyszłości), a dla wyjeżdżających powinny być przygotowane dwa pasy. W dalszej części przebiegu będą już po dwa pasy w każdym kierunku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz