Nowy Infiniti Q70 – bardziej elegancki, cichszy, bardziej inteligentny


Najnowsze odświeżenie stylistyki zewnętrznej Infiniti Q70 wynosi „napakowany adrenaliną”charakter samochodu sportowego na jeszcze wyższy poziom. Nowy Infiniti Q70 nadal zachwyca ekspresyjną stylistyką, dynamicznymi parametrami jazdy, innowacyjnymi technologiami i najwyższej jakości kunsztem wykonania.

Kipiący temperamentem Q70 zawsze był modelem odważnie oryginalnym, wyróżniającym się na tle konkurentów tym, że oferuje prawdziwie sportowe osiągi, a równocześnie autentyczny luksus i przyjazne dla użytkownika technologie. Konsekwentnie zachwyca zarówno kierowcę i miłośnika motoryzacji, jak i konesera lubującego się w pięknych przedmiotach. Warto przy tym pamiętać, że dla marki, znanej ze swoich porywających osiągów, komfort jazdy jest zawsze priorytetem.

Uwodzicielskie linie, dynamiczne krzywizny

Wyrafinowanej elegancji Q70 nadano teraz nowe, charakterystyczne oblicze, które jeszcze lepiej dowodzi, że jest to model skierowany do zamożniejszych klientów.

Już na pierwszy rzut oka uwagę przykuwają nowe reflektory. Będące znakiem rozpoznawczym marki, światła w technologii LED wywołują niezapomniane wrażenie, przypominają bowiem ludzkie spojrzenie. Charakterystyczne reflektory podkreślają nowy, podwójny łuk grilla chłodnicy, który teraz ma jeszcze bardziej trójwymiarowy wygląd, a to za sprawą starannie opracowanych detali, jak wyjątkowa kratka chłodnicy i chromowa oprawa. Ten sam mocny efekt powtórzono w nowym przednim zderzaku, z którym zintegrowano światła przeciwmgielne, dzięki czemu Q70 prezentuje się na drodze szczególnie dostojnie.

Silna linia nadwozia wznosi się od przodu, od grilla chłodnicy, jak fala płynie przez boki nadwozia i z tyłu samochodu przechodzi w reflektory w technologii LED o nowym kształcie. Ten atrakcyjny profil wyraziście podkreśla sportową sylwetkę Q70.

Nowa stylistyka tylnych świateł tworzy poziomą, lekko pofalowaną linię, a same światła, oczywiście wysokiej jakości i o charakterystycznym kształcie, nadają całości świeży i elegancki wygląd. Górna linia pokrywy bagażnika została spłaszczona, zaś tylny zderzak „odchudzono”, aby ten luksusowy sedan wydawał się jeszcze dłuższy i niższy, co dodatkowo akcentuje jego sportowy charakter i emanującą mocą stylistykę. Szyku całości dodaje chromowa końcówka rury wydechowej.

Specjalnie dla wersji Sport zaprojektowano nowy przedni zderzak, który sprawia, że sylwetka zdaje się być jeszcze niższa i szersza. Innym charakterystycznym elementem tej wersji są 20-calowe koła. Ponadto dolna część tylnego zderzaka jest wykończona czarnym lakierem o wysokim połysku, który jeszcze bardziej podkreśla jej mocarny wygląd.

Nowa stylizacja Q70 nie zakłóciła przepływu powietrza wokół nadwozia, czego wynikiem jest niski współczynnik oporu aerodynamicznego: 0,26 dla modelu hybrydowego, 0,27 dla wersji standardowej i 0,28 dla pakietu Sport.

Najwyższa jakość, dopracowane szczegóły

Ze zmysłowymi liniami nadwozia nadal pięknie harmonizuje dobrze rozplanowane i gościnne wnętrze nowego Infiniti Q70, w którym zastosowano wysokiej jakości materiały, takie jak ręcznie obrabiane drewno i specjalnie dobrana skóra. Wewnątrz widoczny jest rzemieślniczy artyzm, staranność wykończenia, a także podporządkowanie technologii użytkownikom.

Jak zawsze, Infiniti szczególnie dużo uwagi poświęciło kierowcy, a w nowym Q70 wnętrze zaprojektowane jest tak, aby pasowało doń jak ulał. Starannie dopracowany i wykonany kokpit zdaje się być przedłużeniem ramion samego kierowcy. Ważne kontrolki i przełączniki są rozmieszczone tak intuicyjnie i ergonomicznie, że kierowca ma do nich swobodny dostęp bez konieczności najmniejszej zmiany pozycji podczas jazdy.

Panel oprzyrządowania obejmuje wskaźniki elektroluminescencyjne typu Fine Vision oraz siedmiocalowy kolorowy wyświetlacz informacji o pojeździe. Fotele kierowcy i pasażera z przodu są podgrzewane i regulowane elektrycznie w dziesięciu kierunkach oraz mają dwustopniową regulację podparcia odcinka lędźwiowego.

Nowy Q70 jest teraz cichszy niż wcześniej, nawet podczas jazdy z dużą prędkością. Inżynierowie Infiniti dodali bowiem materiały izolujące akustycznie, zwiększyli szczelność oraz ulepszyli mocowanie kół, czego rezultatem jest redukcja hałasu pochodzącego z jezdni na drogach miejskich jak również lepsze wyciszenie na autostradach.

Komfort w kabinie dodatkowo zwiększa system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control), który monitoruje poziom hałasu i kompensuje go, wytwarzając fale dźwiękowe o przeciwnej fazie, odtwarzane przez cztery głośniki montowane w drzwiach. Takie rozwiązanie znakomicie ułatwia pasażerom swobodną rozmowę lub rozkoszowanie się muzyką. Na zestaw nagłośnieniowy klasy premium składają się system audio Premium Surround firmy Bose® z cyfrowym dekoderem dźwięku wielokanałowego Dolby Digitial oraz 16 głośników, z których dwa są zamontowane w oparciach przednich foteli.

Dodatkowe funkcje to: inteligentny kluczyk, które zapamiętuje ostatnio używane ustawienia systemu audio, nawigacji i klimatyzacji swojego użytkownika, zestaw głośnomówiący Bluetooth® telefonu komórkowego, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa i (dostępny jako opcja) system nawigacji następnej generacji firmy Infiniti z twardym dyskiem oraz z 8-calowym, kolorowym wyświetlaczem o rozdzielczości WVGA z ekranem dotykowym.

Inteligentne osiągi, wydajność, komfort

Zgodnie z tradycyjnym dążeniem Infiniti do zapewnienia sportowej precyzji auta, nowy Q70 został przez inżynierów marki metodycznie dopieszczony. Aby osiągnąć doskonałą równowagę komfortu jazdy i prowadzenia oraz osiągów i ekonomiki spalania, zastosowali oni inteligentne technologie. Model dostępny jest z całą gamą dynamicznych i wysoce wydajnych silników.

Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,2 litra generuje 170 KM i potężny moment obrotowy o wartości 400 Nm, emitując stosunkowo niewiele dwutlenku węgla. Inżynierowie Infiniti dopracowali system sterowania funkcją stop-start silnika, dzięki czemu możliwe jest teraz utrzymanie komfortowej temperatury wewnątrz samochodu, nawet przy wyłączonym silniku.

Dla tego modelu dostępna jest także wyróżniona wieloma nagrodami jednostka hybrydowa z systemem Direct Response Hybrid® marki Infiniti z podwójnym sprzęgłem. Układ ten łączy 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik V6 z systemem DOHC (wykonany ze stopu aluminium), z kompaktową, laminowaną baterią litowo-jonową oraz innowacyjnym systemem „jeden silnik elektryczny − dwa sprzęgła”. Moc nominalna silnika V6 wynosi 302 KM przy 6 800 obr./min., a moment obrotowy – 350 Nm przy 5 000 obr./min., natomiast moc zaawansowanego silnika elektrycznego to 67 KM, zaś moment obrotowy − 290 Nm. W stosowanych przez Infiniti układach hybrydowych benzynowo-elektrycznych silnik elektryczny ma zwiększać wydajność i moc na podobnej zasadzie, na jakiej działałaby tradycyjna sprężarka doładowująca. Daje to Q70 natychmiastowy wzrost momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika, zanim na całego wkroczy do akcji silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Łączna moc systemu to 360 KM.

Ta hybrydowa jednostka napędowa, zastosowana w Infiniti znanym wtedy jeszcze jako M Hybrid, trafiła we wrześniu 2011 roku do Księgi Rekordów Guinessa® jako najszybciej na świecie przyspieszająca hybryda i jako jedyna jednostka hybrydowa dostała się w 2012 roku na prestiżową listę dziesięciu najlepszych silników „Ward’s 10 Best Engines”. Określana mianem „hybrydy kierowcy” jednostka zapewnia prędkość, która przypada do gustu użytkownikowi lubiącemu sportową jazdę oraz moc w najczystszej postaci, która po prostu musi cieszyć każdego. Jednostce hybrydowej nowego Q70 inżynierowie Infiniti poświęcili jeszcze więcej uwagi i czasu, aby zagwarantować jej doskonałe parametry przyspieszenia przy redukcji emisji dwutlenku węgla do 145 g/km. Teraz Q70 Hybrid przyspiesza do setki w 5,3 sekundy.

Trzecią opcją silnikową jest 3,7-litrowa jednostka benzynowa V6. Jej moc to 316 KM przy 7 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 366 Nm. Udoskonalony, wykonany ze stopu aluminium, 24-zaworowy silnik z systemem DOHC wyposażono także w system zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów VVEL (VVEL® − Variable Valve Event and Lift), który łączy system hydraulicznego sterowania czasem otwarcia zaworów wlotowych z układem elektronicznym regulującym stopień ich otwarcia, aby polepszyć osiągi i dynamikę jazdy.

Wszystkie silniki są zsynchronizowane z zaawansowaną, 7-biegową przekładnią automatyczną, która pozwala na bardziej sportową zmianę biegów podczas pełnej werwy jazdy. Dostępne są też łopatki zmiany biegów wykonane w całości z magnezu. Klienci mogą wybierać pomiędzy napędem na jedną oś lub inteligentnym system napędu na cztery koła (Intelligent All-Wheel Drive System), który wykorzystuje zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego, automatycznie przydzielającego moc na odpowiednie koła w zależności od stanu drogi i warunków jazdy, zapewniając pewne trzymanie się drogi przez cały czas.

Zgodnie z filozofią skoncentrowania się na kierowcy, nowy Q70 oferuje technologie, które umożliwiają dostosowanie stylu jazdy do indywidualnych upodobań. Unikalny przełącznik trybu jazdy Infiniti pozwala kierowcy wybierać jeden z czterech trybów jazdy: standardowy, ekologiczny, sportowy lub jazdy po śniegu. Zintegrowany system sterowania dostosuje czułość przepustnicy i ustawienia przełożeń, optymalizując w ten sposób osiągi. Aby zachęcić do ekologicznego zachowania na drodze, dostępny jako opcja, pedał ekologiczny dostarcza informacji zwrotnej bezpośrednio przez… pedał przyspieszenia, lekko wypychając go do góry, jeśli kierowca jedzie nieekonomicznie.

Nowy Q70 wykorzystuje zaawansowaną platformę Front-Midship (FM), na której silnik umieszczony jest za przednią osią, co w rezultacie daje lepszy rozkład masy przód-tył. W krytycznych dla bezpieczeństwa miejscach elementy spawane są laserowo. Zwiększa to stabilizację poprzeczną, wytrzymałość na skręcanie oraz sztywność struktury w punktach mocowania zawieszenia.

Precyzyjne prowadzenie osiągnięto dzięki zastosowaniu niezależnego zawieszenia dwuwahaczowego z przodu, niezależnego zawieszenia wielowahaczowego z tyłu oraz przednich i tylnych drążków stabilizatora. Geometria tylnego zawieszenia została zaprojektowana tak, aby zapewnić cichą i wygodną jazdę. Dostępne jako opcja amortyzatory dwutłokowe sterują siłą tłumiąca stosownie do częstotliwości drgań spowodowanych nierówną nawierzchnią drogi, zapewniając w ten sposób jeszcze płynniejszą jazdę. Żeby jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy, inżynierowie Infiniti dodatkowo podrasowali amortyzatory w nowym Q70, tak, by ze zwiększoną precyzją reagowały na nierówności nawierzchni, minimalizując takie nieprzyjemne efekty jak potrząsanie i kiwanie się głowy, jak również by niwelowały wibracje podczas jazdy po nierównych drogach.

W nowym Q70 zastosowano układ kierowniczy ze sterowanym elektronicznie wspomaganiem, uzależnionym od prędkości pojazdu. W utrzymaniu panowania nad pojazdem w każdych warunkach pomaga kierowcy zaawansowana kontrola dynamiki pojazdu (Vehicle Dynamic Control) marki Infiniti z systemem kontroli trakcji (Traction Control System). Dostępny jako opcja system aktywnej kontroli trakcji (ATC − Active Trace Control) ma za dodatkowe zadanie dostosowywać moment obrotowy silnika i siłę hamowania na każdym kole, aby poprawić zachowanie samochodu w zakrętach.

Zaawansowane bezpieczeństwo i zabezpieczenia, którym warto zaufać

Dla Infiniti bardzo ważne jest integralne bezpieczeństwo, wykraczające daleko poza tradycyjne rozwiązania i wymagania instytucji kontrolujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Kluczowym elementem tej strategii jest Tarcza Bezpieczeństwa Infiniti (Safety Shield®) – kompleksowe podejście do kwestii bezpieczeństwa, na które składają się różnorodne technologie chroniące na różnych poziomach i zapewniające bezpieczeństwo oraz wygodę, monitorujące sytuację na drodze, pomagające kierowcy uniknąć kolizji, a także chroniące pasażerów, jeśli już do niej dojdzie.

Do długiej listy wyposażenia w zakresie systemów bezpieczeństwa, dostępnych w zależności od wersji, należy też panoramiczna kamera 360°, ułatwiającą parkowanie (AVM − Around View® Monitor). System ten znacznie ułatwia parkowanie równoległe, prezentując obraz wokół samochodu z lotu ptaka oraz linie parkowania. Wykorzystuje do tego zamocowane na pojeździe cztery kamery. Tworzą one panoramiczny obraz otoczenia samochodu i wyświetlają go na ekranie umieszczonym na desce rozdzielczej. W skład systemu wchodzi funkcja wykrywania ruchomych obiektów (MOD − Moving Object Detection), która ostrzega kierowcę o obiektach poruszających się wokół pojazdu podczas ruszania z miejsca parkingowego lub też w czasie cofania.

Kolejne systemy bezpieczeństwa i wspierania kierowcy zapewniają jeszcze większy komfort i spokój. Zarówno system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDW − Lane Departure Warning), jak i zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP − Lane Departure Prevention), pomagają powstrzymać Q70 przed niekontrolowanym zjeżdżaniem na sąsiedni pas ruchu w przypadku, gdy uwaga kierowcy jest rozproszona czymś innym. Systemy te wykorzystują małą kamerę umieszczoną za lusterkiem wewnętrznym i za jej pomocą wykrywają oznakowania pasa ruchu. Układy przeliczają pozycję samochodu względem tych oznakowań i ostrzegają kierowcę o możliwości niezamierzonego zjechania z pasa ruchu za pomocą sygnałów świetlnych i akustycznych. Jeżeli kierowca nie powróci na środek swojego pasa ruchu, system LDP pomoże mu w tym, przyhamowując odpowiednie koła.

Prowadzenie ułatwiają też kierowcy dwie technologie, które mają za zadanie rozwiązać problem martwego pola. System ostrzegania przed martwym polem (BSW − Blind Spot Warning) ostrzega kierowcę o wykrytym martwym polu, natomiast system eliminacji martwego pola (BSI − Blind Spot Intervention®) interweniuje poprzez hamowanie selektywne, jeśli kierowca ignoruje ostrzeżenia świetlne oraz dźwiękowe i próbuje wjechać na tor, którym porusza się pojazd znajdujący się w martwym polu.

Inne funkcje bezpieczeństwa, takie jak inteligentny tempomat (ICC − Intelligent Cruise Control) i wspomaganie kontroli dystansu (DCA − Distance Control Assist), odciążają kierowcę podczas jazdy, dzięki czemu dociera on do celu mniej zmęczony.

Wersje wyposażenia dostępne dla poszczególnych silników

 

  Q70 Q70 Premium Q70 Sport Q70 Premium Tech Q70 Sport Tech Q70 Executive Q70 Premium Executive
2.2d l l l l l l l
3.7         l    
Hybrid   l   l     l

Dane techniczne Infiniti Q70

 

       2.2d                        3.5h                         3.7

Konfiguracja silnik rzędowy,

czterocylindrowy

V6 V6
Pojemność skokowa 2143 cm3 3498 cm3 3696 cm3
Stopień sprężania 16,2:1 10,6:1 11:1
Średnica cylindra x skok tłoka 83 x 99 mm 81,4 x 95,5 mm 86,0 x 95,5 mm
Układ doładowania  

CDI

 

typu high flow
Moc 170 KM 364 KM 320 KM
Moment obrotowy 400 Nm

(1600-2800 obr./min.)

 

546 Nm

360 Nm

(5200 obr./min.)

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz