Nowości na trasie tramwaju na Naramowice


Nad sprawnością techniczną wagonów czuwał będzie tester zwarcia osiowego. To kolejny unikatowy system, który generalnie jest używany na zajezdniach tramwajowych (Praga, Bruksela). W przypadku tramwaju na Naramowice zostanie zamontowany na trasie, przed końcówką w rejonie ul. Błażeja. Jego zadaniem będzie sprawdzanie i mierzenie zwarcia osiowego oraz przekazywanie informacji o jego stanie. To istotna funkcja, bo będzie weryfikować prąd generowany na potrzeby przejeżdżającego tramwaju.

W miejscach, gdzie trasa tramwajowa przechodzi pod linią wysokiego napięcia, zamontowana została sztywna sieć trakcyjna. Nie jest rozwieszona między słupami jak w przypadku tradycyjnych, elastycznych sieci, a umieszczona w specjalnym profilu przymocowanym do słupów. Umożliwia to bezpieczną instalację i utrzymanie sieci biegnącej pod linią wysokiego napięcia. Podobne rozwiązanie zastosowano m.in. w tunelu trasy tramwajowej na Franowo.

Na końcowym przystanku przy ul. Błażeja zamontowany został także system awaryjnego sterowania zwrotnicami – podobnie jak przy ul. Włodarskiej. Gdy nie zadziała normalnie wykorzystywany system sterowany z kabiny motorniczego, to takie rozwiązanie umożliwi przełączenie położenia zwrotnicy za pomocą specjalnego pulpitu, bez konieczności wykorzystania tradycyjnego zwrotnika.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz