Nowoczesny system za 87 milionów na trasie Poznań – Wrocław


Dzięki systemowi ETCS, lokalizacja i prędkość pociągów są na bieżąco weryfikowane m.in. przez umieszczone w torach czujniki, tzw. eurobalisy, które przesyłają sygnały o zmianach na trasie do wyposażonej w komputer lokomotywy (eurokabiny). Informacje, wraz z danymi o warunkach przejazdu, dopuszczalnej prędkości i położeniu innych pociągów, trafiają na pulpit maszynisty. Kierujący pociągami mają wszystkie szczegóły niezbędne do bezpiecznego prowadzenia składu. System nie ogranicza się tylko do przekazywania kierującym pociągami bieżących danych. Jego zadaniem jest także „kontrola” pracy maszynisty i w przypadku zignorowania ostrzeżeń, automatyczne dostosowanie prędkości pociągu do panujących warunków.

W ramach podpisanej umowy w trzech lokalnych centrach sterowania ruchem kolejowym (Wrocław Popowice, Leszno i Poznań II) zostaną zamontowane komputery RBC, umożliwiające wysyłanie do pociągów sygnałów, za pośrednictwem kolejowej sieci GSM-R.

Zawarta dziś umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na linii E 59 na odcinku Wrocław – Poznań w ramach projektu Zabudowa ERTMS/ETCS na liniach sieci bazowej TEN-T” jest współfinansowane w 85% przez Unię Europejską z instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility- CEF).

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz