Nowe szyny na Świętym Marcinie


Przy budowie torowiska stosowane są nowoczesne rozwiązania, które pozwolą ograniczyć emisję hałasu i wibracji. Na węzłach rozjazdowych pojawią się zwrotnice blokowe, których użyto już przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Poznań jest jednym z pierwszych miast w Polsce stosujących tego typu rozwiązanie, ograniczające – dzięki jednoelementowej konstrukcji całej zwrotnicy – nakłady eksploatacyjne oraz wymiany. Dłuższą żywotność szyn zagwarantuje zastosowanie odpowiednich gatunków stali w miejscach narażonych na szybsze zużycie oraz zabezpieczanie ich smarownicami torowymi, pozwalającymi również wyeliminować hałas, wynikający z ruchu tramwajów po ciasnych łukach.

Na ul. Św. Marcin, na wysokości budynków UAM, prowadzone są roboty polegające na budowie kanalizacji i rozbiórce oświetlenia. Prace kanalizacyjne odbywają się w głębokich wykopach, sięgających siedmiu metrów. Z tego względu od 30 czerwca przejazd ul. Św. Marcin między ul. Wieniawskiego a mostem Uniwersyteckim możliwy jest tylko południową jezdnią – w obu kierunkach. Oznacza to, że nadjeżdżający od strony centrum w kierunku ronda Kaponiera przejeżdżają przez rozebrane torowisko tramwajowe na południową jezdnię (po stronie Akademii Muzycznej). Przed rondem wrócą na swój tor jazdy. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i zwracanie uwagi na bieżące oznakowanie. PIM/AW

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz