Nowa trasa tramwajowa na Marcelin


Jeden wariant zakłada trasę tramwajową przebiegającą ulicą Marcelińską do ulicy Wałbrzyskiej, gdzie znajdowałaby się tzw. końcówka czołowa. Drugi natomiast zakłada przebieg trasy ulicami Bułgarską i Łubieńskiej do ulicy Kolorowej, z pętlą uliczną przez ulice Pastelową i Jasną oraz zintegrowanym węzłem przesiadkowym tramwaj-autobus w ciągu ulicy Bułgarskiej (dzisiejszy przystanek „Ognik”).

Wykonawca ma uwzględnić w opracowaniu korektę lub budowę nowego układu drogowego (w tym ciągów pieszych i rowerowych), a także „dowiązanie” trasy do istniejącego otoczenia transportowego i urbanistycznego. Będzie też musiał zwrócić szczególną uwagę na to, aby przesiadki odbywały się w miarę możliwości w oparciu o zasadę „drzwi w drzwi” oraz uwzględnić takie ułatwienia komunikacyjne, jak parkingi typu „Bike & Ride, czy miejsca „Kiss & Ride”.

rasa tramwajowa na Marcelin będzie mogła powstać przy wsparciu podmiotów prywatnych.

Fot: Hieronim Dymalski

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz