Nowa Škoda Rapid – przestrzeń w najpiękniejszej formie (Galeria)


Škoda konsekwentnie prowadzi swoją ofensywę modelową. Rapid, nowy kompaktowy sedan Škody, zaprezentowany kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu Citigo, jest samochodem w każdym calu zgodnym z ideą ‚Simply Clever’. Praktyczna, bezpieczna i przyjazna dla środowiska limuzyna rusza na podbój rynku! Prezentacja auta odbywa się obecnie przed hotelem Remes Sport&Spa w Opalenicy.

skoda-rapid Remes

Model Rapid jako pierwsze seryjne auto Škody wprowadza całkowicie nowy język wzornictwa marki. Samochód już na pierwszy rzut oka przywołuje na myśl wrażenie wyrazistości, precyzji i świeżości.

Rapid, jako samochód skierowany głównie do rodzin, jest idealnym uzupełnieniem palety modelowej, wpasowując się pomiędzy dobrze już znaną Fabię i Octavię. Segment aut kompaktowych, do którego bez wątpienia klasyfikuje się nowa ŠKODA, stanowi blisko 36 proc. całego rynku motoryzacyjnego. W ramach tej klasy aut, aż 42,3 proc. przypada na limuzyny. Co więcej, eksperci z branży uważają, że liczba ta może się powiększyć aż do 50 proc. do 2020 roku.

Perfekcyjne proporcje i czysto wymodelowane powierzchnie modelu Rapid łączą w sobie atrakcyjny i kompleksowy wizerunek auta. Przód samochodu charakteryzuje się nową interpretacją typowych dla ŠKODY elementów, które nadają pojazdowi niepowtarzalnego charakteru. Harmonijnie zaokrąglona maska zwieńczona została nowym, dumnie prezentującym się logo. Delikatna, chromowana ramka z pionowo przebiegającymi liniami, zdobi grill chłodnicy dodając mu szyku i elegancji. Boczna linia, dzięki szerokiemu rozstawowi osi, wygląda sportowo i agresywnie. Duża klapa bagażnika dodaje autu masywności oraz zdradza możliwości transportowe pojazdu. Dodatkowo, silnie zaakcentowane tylne lampy w formie litery „C” stanowią element, dzięki któremu modelu Rapid nie pomylimy z żadnym innym.

Przenosząc się do wnętrza samochodu dostrzeżemy imponującą przestrzeń ujętą w zmysłowej, a zarazem solidnej stylistyce. Obszerność wnętrza ŠKODY sprawi, że kierowca i pasażerowie nie mogą w niej narzekać na brak miejsca. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych (4,48 mdługości, 1,71 mszerokość, 1,46 mwysokości), wygodnie i komfortowo podróżować tu może aż pięć osób. Rekord w segmencie ustanawia pojemność bagażnika wynosząca aż 550 litrów– zagwarantuje to prawdziwie rodzinny komfort. Ponadto, samochód oczarowuje dzięki typowym dla marki praktycznym rozwiązaniom aranżacji wnętrza. Uchwyt na kamizelkę odblaskową pod przednim siedzeniem, schowek pod klapką wlewu paliwa przeznaczony do wygodnego przewożenia skrobaczki do szyb, uchwyty na bilety parkingowe, uchwyty na kubki oraz idealnie dopasowane do
1,5 litrowych butelek kieszenie w przednich drzwiach. Wszystko to pozwala na utrzymanie ładu i porządku zachowując nieskazitelność wnętrza.

ŠKODA Rapid, aby wywiązać się z funkcji samochodu rodzinnego, musi być także dobrze wyposażona. Producent podczas projektowania modelu dużą wagę przyłożył do aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Systemy ABS i ESP będą montowane seryjnie w każdym samochodzie, który trafi na rynek krajów UE. Każdy klient decydujący się na kompaktowego sedana ŠKODY będzie miał także możliwość doposażenia samochodu w dodatkowe systemy wpierające. System kontroli ciśnienia powietrza w oponach TPM+, halogeny przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów ‚Corner-Funktion’ czy asystent jazdy pod górę ‚Hill-Hold-Control’, zwiększają i wspierają aktywne bezpieczeństwo pojazdu.
W przypadku kolizji, nad pasażerami czuwają poduszki powietrzne przednie i boczne, kurtyny powietrzne oraz regulowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami. Dodatkowo, sztywna karoseria zapewnia znakomite efekty odkształceń w razie zderzenia.

Połączenie niskiej wagi pojazdu z nowoczesnymi i mocnymi silnikami TSI oraz TDI skutkuje w bardzo zwinne prowadzenie samochodu. Auto charakteryzuje się optymalnym rozkładem masy oraz doskonałą aerodynamiką nadwozia. Koła osi przedniej prowadzi wahacz trójkątny w kolumnie MacPherson natomiast osi tylnej, belka skrętna z wahaczem wleczonym.

Rapid oferowany będzie w Europie w sześciu wersjach silnikowych (czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych), przy czym każda z nich spełniać będzie normy EU 5.

Najmniejszym silnikiem benzynowym będzie trzycylindrowy 1,2l MPI o mocy 55 kW (75 KM). Kolejne silniki to:1,2 lTSI o mocy 63 kW (86 KM),1,2 lTSI o mocy 77 kW (105 KM) i1,4 lTSI o mocy 90 kW (122 KM). Silnik wysokoprężny TDI o pojemności1,6 lz bezpośrednim wtryskiem Common-Rail, wyposażony w filtr cząstek stałych, oferowany będzie w podstawowej (90 KM) i wzmocnionej (105 KM) wersji. Jednostka ta będzie oferowana również z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG.

 

3 komentarze

  1. Genek pisze:

    Prezentuje się rzeczywiście odjazdowo

  2. GC pisze:

    Przede wszystkim dostępna cenowo

  3. B.B pisze:

    ładna

Dodaj komentarz