Nowa pętla gotowa na przyjęcie pasażerów


Nowa pętla jest wyposażona w budynek ekspedycji, przystanki tramwajowe i autobusowe oraz parking dla rowerów. Przygotowano również miejsce, w którym w przyszłości stanie stacja ładowania autobusów elektrycznych. W rejonie pętli i przystanków ulokowano elementy małej architektury: wiaty przystankowe, tablice informacji pasażerskiej, wiaty i stojaki rowerowe na 100 pojazdów, ławki, kosze na śmieci itp.

Wzdłuż torowiska, na odcinku od ronda Żegrze do nowej pętli, powstała nowa jezdnia, która została przedłużona do rejonów osiedla przy ul. Falistej. Z jednej strony są tam nowe chodniki oraz droga rowerowa, a z drugiej – ciąg pieszo-rowerowy. Wcześniej na tym odcinku przebudowano podziemną infrastrukturę: ciepłociąg, kanalizację deszczową, sieć gazową, wodociągową, energetyczną, kanalizację sanitarną oraz telekomunikacyjną. Powstał system monitoringu wizyjnego.

W ramach inwestycji przebudowano również fragment ul. Unii Lubelskiej od strony ul. Obodrzyckiej. Dziś dysponuje nową jezdnią, chodnikami i miejscami postojowymi.

Rozbudowa ul. Unii Lubelskiej na odcinku od ronda Żegrze do nowej pętli tramwajowo-autobusowej oraz przebudowa tej ulicy na odcinku istniejącego układu drogowego w obrębie ulic Falistej i Obodrzyckiej jest częścią projektu „Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka – os. Lecha – rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej”. Uzyskał on dotację z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dzięki jego realizacji przejazdy tramwajów będą generowały mniejszą emisję hałasu i drgań, a trasa będzie dostępna dla osób niepełnosprawnych.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz