Nowa normalność – wytyczne dla fryzjerów, kosmetyczek i gastronomii


Właściciel restauracji powinien  stworzyć takie warunki pracy, które będą gwarantowały zachowanie bezpiecznych odległości pomiędzy pracownikami. A tam, gdzie to możliwe, wykorzystywać do komunikacji telefonów komórkowych i internetu.

Należy też dbać o zachowanie bezpiecznych odległości i środków higieny dla gości oraz regularnie dezynfekować powierzchnie w restauracjach i kawiarniach z miejscami do siedzenia.

Osoby stojące w kolejce powinny zachować  2-metrowy dystans. Wymagana jest również dezynfekcja rąk przy wejściu na teren lokalu. Dozowniki z płynem do dezynfekcji powinny się znajdować w obszarze sali jadalnej (przy punktach składania zamówień/ kasowych) oraz przy wyjściu z toalet.

Do właścicieli lokali gastronomicznych należy też ustalenie i kontrola maksymalnej liczby gości, która w danym momencie w nim przebywa. Natomiast kucharze oraz kelnerzy powinni nosić maseczki oraz rękawiczki. Po zakończeniu obsługi gości, stoliki  powinny być każdorazowo dezynfekowane.
 
Uwaga! Odległość od krańca blatu jednego stolika do krańca blatu drugiego stolika powinna wynosić 1,5 m lub 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami o wysokości minimum 1 m (ponad blat stolika).

Salony fryzjerskie

W salonach fryzjerskich powinna obowiązywać zasada:  1 fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla 1 klienta (grzebienie, nożyczki, spinki, szczotki itd.). Wymagane jest też zachowanie 2 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy  fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy.

Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do:
– Noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług.
– Stosowania odzieży ochronnej lub dedykowanej odzieży roboczej.
– Przyjmowania tylko osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.
– Serwowania napoi wyłącznie w opakowaniach jednorazowych.
– Oczyszczania każdej dotykanej powierzchni kilka razy w ciągu dnia pracy.
– Zabezpieczania i dezynfekcji urządzeń i mebli  zabiegowych po każdym kliencie.

Natomiast klienci powinni:
– Umawiać wizytę przez internet lub telefon.
– Zachować bezpieczną odległość 2 m, mijając się z innymi osobami w salonie.
– Nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki.
– Dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz