Nieoczywiste sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym


Dynamiczny rozwój internetu sprawił, że wiele sfer życia przeniosło się do sieci. Coraz więcej sklepów decydowało się na swoje internetowe odpowiedniki, a wygoda zakupów i możliwość sprzedaży wysyłkowej sprawiła, że do dziś cieszą się one niesłabnącą popularnością. Co jednak zrobić, jeśli sklep stacjonarny funkcjonuje doskonale i codziennie przynosi zyski, natomiast w sieci nic się nie dzieje? Jak zyskać klientów w internecie, gdzie standardowe, „analogowe” formy ich zdobywania nie są przydatne? Odpowiedź znajduje się w poniższym artykule.

 Wypromujmy swój sklep internetowy z pomocą specjalistów

Gdy sklep internetowy nie generuje zarobków, pierwszym krokiem, który wykonujemy, jest jego uatrakcyjnienie. I chociaż przejrzysta dla użytkownika strona z ciekawymi opisami produktów czy prowadzenie branżowego bloga zachęca potencjalnych klientów do kupna produktów, najpierw trzeba sprawić, by na nie trafili. Jak pokazują badania, większość internautów, poszukując interesujących ich produktów, przegląda jedynie pierwszą stronę w Google – a tam jest tylko dziesięć miejsc do obsadzenia. Niezbędne więc okazują się działania SEO. Dzięki nim zwiększymy widoczność naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Na czym polega pozycjonowanie stron www? Eksperci, jak na przykład firma Inseo, definiują je jako optymalizację witryny pod wymogi wyszukiwarki oraz pozyskiwanie wartościowych linków z serwisów zewnętrznych. Nie bez znaczenia jest również ciekawa zawartość: to interesujące opisy czy artykuły przykuwają uwagę odbiorców i skłaniają ich do decyzji zakupowych.

Jak zainteresować klienta produktem? Umieścić go w reklamie

Wbrew pozorom, wspomniane już dziesięć pozycji nie jest jedyną opcją na znalezienie się na pierwszej stronie w Google. Oprócz organicznych wyników wyszukiwania można tam bowiem znaleźć płatne reklamy AdWords (obecnie Ads), wyświetlające się na samej górze. Działają one w formie PPC (pay per click), ich cechą charakterystyczną jest zatem fakt, że płacimy jedynie za pojedyncze kliknięcie w odnośnik, nie zaś za wyświetlanie go w wyszukiwarce. Dodatkowo możemy wybrać słowa, na które chcemy być widoczni, mamy więc całkowitą kontrolę nad budżetem. Przydatnym rozszerzeniem tej usługi jest Google Merchant Center, czyli obrazki znajdujące się po prawej stronie w wyszukiwarce. Dołączenie zdjęć produktowych, które użytkownik będzie mógł od razu zobaczyć, sprawia, że znacznie wzrasta szansa odwiedzin w naszym sklepie i sfinalizowania transakcji.

Źródło: https://www.inseo.pl/

 

 

Dodaj komentarz