Niebieska lokomotywa w naprawie


Przed wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą jest szeroki zakres prac: kompleksowy przegląd, a w dalszej kolejności naprawa lub wymiana zużytych części. Dotyczy to zarówno nadwozia, jak i ostoi (ramy) lokomotywy, podwozia, silnika i wszelkich urządzeń, układów i instalacji.

Prace mają zakończyć się przed wakacjami. Przewidziany na końcówkę kwietnia początek sezonu 2023 na Kolejce Parkowej Maltanka odbędzie się zatem bez udziału „niebieskiej”. MPK Poznań dysponuje jednak jeszcze dwiema innymi lokomotywami spalinowymi z lat sześćdziesiątych XX wieku – „zieloną” i „ciemnozieloną” (która naprawę główną przeszła w ubiegłym roku). W sezonie na Maltance kursują również: „ryjek” czyli wagon motorowy nr 1 z 1932 roku oraz – w wybrane weekendy – parowóz Borsig Bn2t z 1925 roku. MPK

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz