Nie tylko tramwaje i autobusy są eko


Nowe nabytki e MPK Poznań zostały już technicznie dopuszczone do ruchu – to konieczne ze względu na zamontowane zbiorniki ciśnieniowe oraz czynności obsługowe związane z zasilaniem gazowym silnika. Pojazdy będą tankowane w Komornikach, gdzie znajduje się jedyna w okolicach Poznania publicznie dostępna stacja, umożliwiająca tankowanie sprężonego gazu ziemnego.

– Jesteśmy dumni, że MPK Poznań – przedsiębiorstwo, które łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do transportu, wybrało naszą ofertę. Iveco rozwija technologię napędów gazem ziemnym już od 1996 roku i jest w tej dziedzinie niekwestionowanym liderem, oferując rozwiązania dla lekkich pojazdów dostawczych jak Daily oraz dla transportu ciężkiego. Zalety Iveco Daily Natural Power, to znacząco niższa emisja CO2, NOx i cząstek stałych w spalinach oraz zmniejszona głośność względem napędu diesla, a z drugiej strony większy zasięg i niższa cena niż aut elektrycznych – mówi Maciej Garstecki, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Motoryzacyjnego POL-CAR Sp. z o.o.

Pojazdy napędzane paliwem CNG, które zakupiło MPK Poznań, są droższe od samochodów zasilanych olejem napędowym o ok. 10-20 %, ale za to około 4-krotnie tańsze od tych z napędem elektrycznym. Iveco Daily w wersji furgon kosztuje niecałe 113 tys. zł netto za sztukę. Natomiast Iveco Daily z zabudową brygadową to koszt nieco ponad 120 tys. zł netto za jeden.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz