Naukowcy z UAM badają przekazy medialne w czasie pandemii COVID-19


Badania mają pozwolić na uzyskanie informacji o rodzajach emocji, jakie rodziły się pod wpływem przekazów medialnych emitowanych w czasie pandemii COVID-19 oraz sprawdzić, czy, a jeśli tak, to w jaki sposób te emocje wpłynęły na decyzje i zachowania odbiorców.

Naukowcy zakładają, że wyniki badań mogą stać się cennym źródłem informacji w zakresie relacji medialnych w sytuacjach kryzysowych. Mogą też służyć jako swoista rekomendacja, jak komunikować zagrożenie, aby nie powodować drastycznych i skrajnych zmian nastrojów i zachowań społeczeństwa, co może być szczególnie istotne, biorąc pod uwagę prognozy dotyczące pandemii.

W badaniu może wziąć udział każdy, wypełniając anonimową ankietę zamieszczoną na stronie: https://mediacovid.amu.edu.pl/.

Zwieńczeniem drugiego etapu badania będzie upowszechnienie jego wyników – wydanie publikacji prezentującej wnioski i efekty zrealizowanego projektu. Wyniki badań ukażą się w języku angielskim, w otwartym dostępie w wersji drukowanej oraz elektronicznej. (PAP)

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz