„Pomimo prowadzenia przez polski rząd oficjalnej polityki informacyjnej, w szczycie zachorowalności to właśnie media stanowiły dla obywateli główne – lub często jedyne – źródło informacji o liczbie zarażonych, zgonów oraz rozmaitych procedurach bezpieczeństwa wprowadzanych na terenie kraju” – zaznaczyli.
Badanie „Przekazy medialne w czasie pandemii COVID-19” dotyczy okresu pandemii w miesiącach marzec-maj 2020 roku i jest realizowane w ramach dofinansowania projektów w zakresie badań nad COVID-19. Zespołem poznańskich naukowców z Zakładu Komunikacji Społecznej Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM kieruje prof. Dorota Piontek.
„Głównym założeniem prowadzonego badania jest analiza przekazów medialnych w ogólnodostępnych polskich telewizyjnych programach informacyjnych oraz internetowych portalach informacyjnych w warunkach pandemii COVID-19 oraz weryfikacja ich wpływu na nastroje i zachowania społeczne” – tłumaczyli naukowcy.