Naukowcy z Poznania badają nastawienie Polaków do różnych szczepionek przeciw COVID-19


Rzymski podkreślił, że żyjemy też w czasach powszechnego korzystania z mediów społecznościowych, które poza pozytywnymi aspektami, np. w kontekście rozprzestrzeniania istotnych informacji z punktu widzenia pandemii, wykorzystują też algorytmy, których celem jest zwiększanie naszej atencji i czasu spędzanego na nich.

„W rezultacie media społecznościowe bardzo często promują materiały kontrowersyjne, nierzetelne bądź nieprawdziwe – nie ma to dla nich znaczenia, najważniejsze, że użytkownicy czytają, komentują. W ten sposób szerzą się też mity o szczepieniach, z którymi naprawdę nie da się walczyć, o ile media społecznościowe nie zaczną tego problemu rozwiązywać. Bo dziś, w dobie internetu, to właśnie one są posłańcami nieprawdy i niepokoju” – zaznaczył.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz