Kwarantanna a praca
Osoba odbywająca obowiązkową kwarantannę powinna poinformować o tym pracodawcę za pośrednictwem systemów teleinformatycznych – np. telefonicznie lub mailem. Najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od jej zakończenia powinna też złożyć pracodawcy pisemne oświadczenie, które potwierdza odbycie kwarantanny. Jest to konieczne w celu wypłaty wynagrodzenia lub świadczenia pieniężnego.
Zakład pracy niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni – przekazuje oświadczenie do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oświadczenie to stanowi także dowód, usprawiedliwiający nieobecność w pracy w okresie odbywania obowiązkowej kwarantanny.
Szczegóły zawarte są w przepisie prawa: w § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 października 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz.U. z 2020 r. poz. 1758). AW
Czytaj także: