Na ulicach Poznania stanęła mobilna biblioteka (ZDJĘCIA)


Zespół Szkół Łączności od dwóch lat współpracuje z partnerem z Berlina w celu upowszechniania i dalszego rozwoju mobilnych, polsko – niemieckich bibliotek – BücherboXX. Prace nad powstaniem ulicznych regałów pozwalają uczniom łączyć kompetencje z różnych rzemiosł, rozwijać współpracę międzynarodową, promować współdzielenie oraz wzbudzać szacunek do książki i czytelnictwa.

– Wszelkie działania edukacyjne i społeczne, których celem jest współpraca szkół z różnymi instytucjami i podmiotami na poziomie miasta, regionu czy Europy, zawsze przynoszą korzyści w postaci doświadczeń w wymiarze intelektualnym i materialnym. Zaangażowanie młodzieży w projekty wymagające kreatywności, doskonalenia umiejętności – zwłaszcza w wybranym zawodzie, posługiwania się językiem obcym czy realizowania swoich pasji pozwala na osiągnięcie wymiernych efektów w procesie kształcenia i rozwoju osobowego ucznia – mówił Jerzy Małecki, dyrektor Zespołu Szkół Łączności.

Poznańska młodzież zainspirowała się berlińskim BiblioboXXem, który przez 1,5 roku (od stycznia 2020 r. do czerwca 2021 r.) stał przy ul. Za Bramką. W mobilnej bibliotece, wyglądającej jak kolorowa budka telefoniczna, można było znaleźć zarówno książki polsko-, jak i niemieckojęzyczne, a także posłuchać tekstów w tych językach, czytanych przez znanych lektorów. Uliczny regał powstał podczas cyklu warsztatów realizowanych w niemieckiej stolicy. Był to projekt związany z kształceniem zawodowym. Współpraca w przygotowaniu regału zakładała nie tylko łączenie kompetencji różnych rzemiosł i nauki, ale też wzajemne zrozumienie się i poznanie. Drugie życie nadali budce telefonicznej uczniowie techników z Berlina, Wrocławia i Szczecina. Obecność BiblioboXXa w naszym mieście to wynik współpracy ze stolicą Niemiec, realizowanej przez Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej UMP, w ramach inicjatywy „Partnerstwo Odra”. Poznań był piątym przystankiem regału. Stąd mobilna biblioteka pojechała w dalszą trasę.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz