MPK wysłało aż 2355 SMS-ów


1 czerwca MPK uruchomiło  system powiadamiania za pomocą SMS  o zakłóceniach w komunikacji, które  trwają dłużej niż godzinę. Już po dwóch dniach doszło do  generalnej próby systemu. Informację  o wczorajszej awarii na Starołęce otrzymało 2355 pasażerów.

 

– Wczoraj o godz.16:40 z powodu usterki sieci trakcyjnej doszło na Starołęce do uszkodzenia pantografu tramwaju linii 1 – -mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań. –   Komunikacja tramwajowa została wstrzymana, uruchomiliśmy 7 autobusów komunikacji zastępczej. Tramwaje wróciły na swoje stałe  trasy o godz. 19:25.  O utrudnieniach zostali powiadomieni za pośrednictwem SMS-ów wszyscy pasażerowie, którzy zarejestrowali się do bazy MPK. W sumie wysłaliśmy 2355 SMS-ów. System  pomyślnie przeszedł generalną próbę.

Z tej nowej usługi może skorzystać każdy kto wyśle ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzyma wiadomość „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”. Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będziemy musieli ponieść  to koszt  naszego pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora.

Za usługę czyli za każdego SMS-a wysyłanego do użytkownika płaci Miasto Poznań. Wysyłanie powiadomień o utrudnieniach w komunikacji przeprowadzane jest pilotażowo od 1 czerwca do 31 lipca przez MPK Poznań Sp. z o.o. i Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.

Zdjęcie: MPK Poznań

Dodaj komentarz