1 czerwca MPK uruchomiło system powiadamiania za pomocą SMS o zakłóceniach w komunikacji, które trwają dłużej niż godzinę. Już po dwóch dniach doszło do generalnej próby systemu. Informację o wczorajszej awarii na Starołęce otrzymało 2355 pasażerów.
– Wczoraj o godz.16:40 z powodu usterki sieci trakcyjnej doszło na Starołęce do uszkodzenia pantografu tramwaju linii 1 – -mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań. – Komunikacja tramwajowa została wstrzymana, uruchomiliśmy 7 autobusów komunikacji zastępczej. Tramwaje wróciły na swoje stałe trasy o godz. 19:25. O utrudnieniach zostali powiadomieni za pośrednictwem SMS-ów wszyscy pasażerowie, którzy zarejestrowali się do bazy MPK. W sumie wysłaliśmy 2355 SMS-ów. System pomyślnie przeszedł generalną próbę.
Z tej nowej usługi może skorzystać każdy kto wyśle ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi otrzyma wiadomość „MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”. Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będziemy musieli ponieść to koszt naszego pierwszego SMS-a rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora.
Za usługę czyli za każdego SMS-a wysyłanego do użytkownika płaci Miasto Poznań. Wysyłanie powiadomień o utrudnieniach w komunikacji przeprowadzane jest pilotażowo od 1 czerwca do 31 lipca przez MPK Poznań Sp. z o.o. i Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania.
Zdjęcie: MPK Poznań