MPK Poznań odkupiło legendarne pojazdy


– Zarówno PKMK, jak i naszej spółce zależy, aby wąskotorowy tabor uratować jako dziedzictwo kolei. Naszą intencją jest, aby pociągi zostały w Poznaniu i nadal mogły cieszyć oczy mieszkańców – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o. o. I dodaje: – Dzięki temu nasze dzieci nie będą oglądały kolejek wąskotorowych wyłącznie w skansenach. Każdy chętny nadal będzie mógł przejechać się wąskotorówką, zobaczyć zmieniający się za oknem krajobraz, wsłuchać w stukot kół oraz dźwięk gwizdawek.

Na stan spółki przeszedł m.in. utrzymywany przez MPK Poznań w stanie czynnym Borsig Bn2t. To cieszący się wielką popularnością, najstarszy w Polsce sprawny parowóz. Wyprodukowano go w 1925 roku. W minionych latach był uruchamiany podczas Dni Pary ma Maltance, ciesząc nie tylko małych pasażerów, ale i spacerujące nad jeziorem osoby.

MPK Poznań kupiło od PKMK także 2 wagony osobowe z dawnej Kolei Witaszyckiej (w tym odrestaurowany wagon wypożyczony w minionych latach przez miłośników z Towarzystwa Wyrzyskiej Kolei Powiatowej z Białośliwia), kilka różnych wagonów towarowych oraz drezynę motorową. Pozyskało także protoplastę dzisiejszych popularnych autobusów szynowych, przedwojenny wagon z napędem spalinowym serii MBxc1-41. Z uwagi na jego kształt nazywany jest przez poznaniaków „Ryjkiem”. Już rozpoczyna się jego remont.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz