MPK Poznań chce kupić autobusy napędzane wodorem


– Chcielibyśmy, aby autobusy były wyposażone w nowoczesne ogniwa paliwowe, które pełnić będą funkcję „elektrowni” na pokładzie pojazdu. Uzyskany prąd będzie napędzał pojazd, a jedynymi produktami reakcji zachodzącej w ogniwie będą ciepło oraz para wodna- tłumaczy Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu MPK Poznań ds. technicznych. -Poza nowoczesnym, zeroemisyjnym napędem, autobusy będą wyposażone podobnie, jak pozostałe z floty MPK Poznań. Będą to pojazdy niskopodłogowe, z rampą dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, z monitoringiem i klimatyzacją.

Z uwagi na plany inwestowania w autobusy wodorowe przedstawiciele MPK i Miasta Poznań raz jeszcze przyjrzeli się produktowi formy Solaris Buch&Coach – autobusowi Urbino 12 hydrogen. W minioną niedzielę, 31 stycznia, pojazd pojawił się w zajezdni przy ul. Warszawskiej.

– Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ultranowoczesne ogniwo paliwowe. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu minimum 350 km – mówi Mateusz Figaszewski z Solaris Buch&Coach. – Energia elektryczna powstaje na pokładzie autobusu z wykorzystaniem ogniwa paliwowego. Następnie przekazywana jest do układu napędowego i niewielkiej baterii. Pojazd, poza parą wodną, nie generuje absolutnie żadnych szkodliwych substancji.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz