Obecnie jednak zakup autobusów wodorowych byłby możliwy jedynie po uzyskaniu dofinansowania ze źródeł zewnętrznych. Stąd zainteresowanie MPK Poznań programem „Zielony transport publiczny”, który jest realizowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem programu jest uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych w transporcie. Dofinansowanie dotyczące zakupu pojazdów wodorowych sięga 90 proc.
– Przesłaliśmy wniosek o dofinansowanie zakupu 84 autobusów napędzanych wodorem – wyjaśnia Wojciech Tulibacki. – Wnioski rozpatrywane są na bieżąco. Jeżeli otrzymamy wsparcie, rozpoczniemy procedurę zakupową i jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli autobusy pojawiłyby się w przedsiębiorstwie w latach 2022-2025. Mowa o 38 pojazdach o standardowej długości 12 metrów oraz 46 przegubowych, 18-metrowych.