Rozwój Polski
Druga dyskusja panelowa Kongresu dotyczyła znaczenia elektromobilności dla rozwoju społeczno-gospodarczego Polski. Udział w niej wzięli:
- Rafał Zasuń, Redaktor WysokieNapięcie.pl (MODERATOR)
- Rafał Budweil, CEO, Triggo
- Agnieszka Czajka, General Manager, OTOMOTO/OLX Group
- Dariusz Wieczorek, Poseł na Sejm RP, Podkomisja stała do spraw elektromobilności
- Łukasz Bancarzewski, Siemens sp. z o.o.
- Piotr Piórkowski, Politechnika Warszawska
Elektromobilność to nie tylko szansa na ochronę klimatu, ale także rozbudowę infrastruktury, w tym sieci elektroenergetycznych. Stwierdzono, że wymaga to wzajemnych i skoordynowanych działań pomiędzy wszystkimi interesariuszami. Producent rodzimego pojazdu Triggo wskazał, że jeden taki pojazd jest w stanie zastąpić 13 prywatnych samochodów. „Chcemy, aby Triggo był towarem ekspertowym i wizytówką Polski, choć pierwszym naszym klientem był rząd Singapuru” – powiedział Rafał Budweil. Branżowi eksperci zwrócili uwagę też na zmianę trendów oraz wzrost cen samochodów spowodowanych pandemią. Polacy zaczęli kupować starsze modele w gorszym stanie technicznym. Wybierają niespełna 0,5 proc. elektrycznych aut używanych, dlatego ważne jest budowanie popytu poprzez budowanie świadomości społecznej.
e-Mobility Media Awards
Podczas Kongresu ogłoszono również konkurs e-Mobility Media Awards 2021. Jego ideą jest docenienie dziennikarzy i redakcji, których codzienna praca buduje świadomość społeczną w obszarze pojazdów elektrycznych. Dzięki rzetelnej informacji i edukacji możliwy jest rozwój elektromobilności w Polsce, a rolą mediów jest dostarczanie tejże wiedzy. W ramach przedsięwzięcia wyróżnione zostaną także marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie na rzecz zeroemisyjnego transportu. Zgłoszenia do e-Mobility Media Awards, w 16 kategoriach, można nadsyłać od 1 lipca do 31 sierpnia za pośrednictwem strony internetowej elektromobilni.pl. Konkurs zostanie rozstrzygnięty podczas Kongres Nowej Mobilności w Łodzi, który odbędzie się w październiku 2021.