Eksperci zwracali uwagę m.in. na bariery hamujące rozwój zeroemisyjnego transportu. Wśród głównych czynników tego typu wymieniali np.: wysokie ceny pojazdów elektrycznych, niewystarczające dopłaty, zbyt niską liczbę punktów ładowania, słabą promocję oraz niewystarczający stan wiedzy na temat zeroemisyjnego transportu.
„W Polsce infrastruktura podąża za głównymi segmentami rynku, które są zainteresowane elektromobilnością. Są klienci biznesowi, których możemy podzielić na dwie różne grupy. Z jednej strony osoby, dla których używanie samochodu elektrycznego jest już opłacalne. Z drugiej zaś mówimy o klientach biznesowych, którzy ze względów środowiskowych czy wizerunkowych, zeroemisyjną mobilność mają wpisaną w swoją politykę. To tam w szczególności widzimy zainteresowanie infrastrukturą ładowania dedykowaną (tzw. ładowarki semi-public), dla aut poruszających się po mieście – powiedział Piotr Drożdżyk z firmy Enelion.
Adam Wieczorek, Zastępca Prezydenta Łodzi wskazał, że przejście z drogi do autostrady elektromovilności może odbyć się przy pomocy „subsydiowania, wsparcia finansowego z poziomu kraju, jeżeli chodzi o budowę infrastruktury, zakup autobusów i pojazdów indywidualnych. Drugim elementem odpowiedzialnym na rozwój jest edukacja i promocja”.
Każda podróż ma znaczenie – zapowiedź
W przerwie między panelami organizatorzy Kongresu przygotowali dla uczestników kolejne atrakcyjne wydarzenie – inaugurację projektu „Każda podróż ma znaczenie”. Opowiedział o nim bohater kampanii – Karol Okrasa, kucharz i pasjonat elektromobilności. „Zaproszę Państwa do elektryzującej podróży, w ramach której opowiem o zaletach aut elektrycznych. Przy okazji będę gotował ekologiczne produkty przy pomocy starych procedur, ale w nowoczesnej formie, nawiązując w ten sposób do technologii pojazdów elektrycznych” – powiedział Okrasa.