Mosty Berdychowskie na etapie prac ziemnych


Wykonawca inwestycji przystępuje do kolejnych prac, co wiąże się ze wzmożonym ruchem pojazdówbudowy. W piątek, 15 grudnia planowane jest wprowadzeniee czasowej organizacji ruchu dotyczącej możliwości zjazdu pojazdówbudowy z ul. Kórnickiej na ul. Przystań i dalej na Wartostradę po stronie rzeki. Docelowo w tym rejonie zostaną wprowadzone zmiany związane z poruszaniem się pieszych i rowerzystów. W tym rejonie należy zachować szczególną ostrożność.

Od początku grudnia nieprzejezdny jest górny odcinek Wartostrady wzdłuż zachodniego brzegu rzeki, między okolicą mostu św. Rocha a parkiem Stare Koryto Warty. Piesi i rowerzyści mogą nadal korzystać z dolnego odcinka Wartostrady, tzn. bliżej brzegu rzeki. Dopuszczono także ruch rowerowy na pochylni przy parku Stare Koryto Warty. Pojazdy wykonawcy mają też możliwość przejazdu przez torowisko tramwajowe w rejonie przystanków „Katedra” (skręt w lewo z ul. Wyszyńskiego w ul. Wieżową) oraz zjazdu z ul. Kórnickiej na Wartostradę.

Prace archeologiczne przed budową

Roboty budowlane zostały poprzedzone badaniami archeologicznymi, które już się zakończyły. Najpierw przeprowadzono je na Zagórzu, czyli południowej części Ostrowa Tumskiego. Odkryto tam fragmenty balustrady pochodzącej z dawnego mostu Bolesława Chrobrego oraz ponad 80 mniejszych zabytków, jak monety, przedmioty użytkowe, elementy ubioru oraz materiał ceramiczny. Z kolei na Chwaliszewie zbadany został teren, na którym planowana jest jedna z podpór mostu. Tam odkrycia nie były liczne, znaleziono głównie nowożytne monety. Na Berdychowie natrafiono na ceramikę nowożytną oraz monety datowane na XVII-XIX wiek.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz