Most Lecha otwarty jeszcze w tym roku


Północna część mostu była bardzo w złym stanie. Powstała na początku lat 50 ubiegłego stulecia i przez ponad 40 lat przejeżdżały po niej samochody w obu kierunkach. Przez ponad 60 lat nie przeszła gruntownego remontu, a jedynie drobne naprawy i wymianę nawierzchni z kostki brukowej na asfaltową. Część południowa została wybudowana pod koniec lat 90.

Nowy most, o długości niemal 236 metrów, będzie nie tylko dostosowany do większych obciążeń, ale też wyposażony w trzy pasy jezdni o szerokości 3,5 m każdy, ścieżkę rowerową o szerokości 2 m oraz chodnik o szerokości 1,5 m. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.

Aktualnie trwają prace przy budowie elementów przyszłego chodnika, dylatacjach mostu oraz dróg dojazdowych po obu stronach mostu. Rozbierane są również stare podpory mostu w nurcie rzeki. Nowa konstrukcja jest mostem trójprzęsłowym z podporami na brzegach Warty.

Do wykonania będzie jeszcze: wybetonowanie chodników, izolacje na płycie mostu, położenie nawierzchni – warstwa asfaltowa oraz ścieralna, a także wyposażenie obiektu w bariery, balustrady i oświetlenie.

Przejezdność jeszcze w tym roku

W przetargu zakładano, że wykonawca będzie miał 730 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy na wykonanie prac. Konsorcjum zadeklarowało skrócenie terminów wykonania. Zgodnie z umową zakładano, że nowy most powinien być przejezdny na koniec stycznia 2020 roku, a zakończenie wszystkich prac budowlanych, niemających już wpływu na ruch samochodowy, planowane jest na koniec czerwca 2020 roku. Prace jednak szły szybciej niż pierwotnie zakładano, wobec czego przyspieszono otwarcie mostu dla samochodów. Ma to nastąpić jeszcze w grudniu tego roku.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz