Sama gra w Monopoly to świetna zabawa, łącząca całe pokolenia, a możliwość kupowania pól, które każdy zna, kojarzy, lubi i odwiedza dodaje rozgrywce dodatkowych emocji.
– Premiera gry to dla nas wyjątkowa chwila. Włożyliśmy wiele pracy w to, aby gra Monopoly Poznań oddawała charakter miasta, podobała się mieszkańcom, ale przede wszystkim zachęcała do grania całe rodziny – mówi Karina Nelka, koordynator projektu z firmy Winning Moves. – Najcenniejsze jest jednak to, że na ostateczny kształt planszy wpływ mieli sami mieszkańcy. Projekt pokazał, jakie miejsca są dla nich ważne i co – w ich odczuciu – stanowi esencję miasta – dodaje.
– Nasza gra ma być pamiątką dla odwiedzających, którzy później przypomną sobie uroki Poznania, a dla poznaniaków – wyzwaniem. Jesteśmy znani z dobrego zarządzania finansami, dlatego rozgrywka, w której strategia i budżet stanowią klucz do zwycięstwa z Poznaniem w tle z pewnością przypadnie wszystkim do gustu – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Mam nadzieję, że walka o to, w czyim posiadaniu będzie np. Ratusz, zawsze będzie pasjonująca!
Tym samym Poznań dołączył do miast z całego świata z własną edycją Monopoly. Posiadają ją m.in. Nowy Jork, Londyn czy Sydney, a w Polsce Gdańsk, Kraków oraz Wrocław. Monopoly to jedna z najpopularniejszych planszówek i bestseller w świecie gier, bijący rekordy popularności już od ponad 80 lat. Dotychczas na całym świecie sprzedano ponad 500 milionów gier.
Gra Monopoly Poznań właśnie trafiła do sprzedaży.