Moda i nowoczesna technologia na targach w Poznaniu


Wystawcy z 22 krajów przyjadą od 26 do 28 lutego na Targi Mody Poznań i targi INTERMIC, aby zaprezentować najnowsze trendy ze świata mody, a także innowacyjne maszyny i komponenty dla przemysłu tekstylnego i obuwniczego.

Pierwsza w tym roku edycja Targów Mody Poznań została wzbogacona o ekspozycję Targów Maszyn i Komponentów dla Przemysłu Włókienniczego, Odzieżowego i Obuwniczego INTERMIC. Dzięki połączeniu obu wydarzeń zwiedzający w ramach jednego biletu będą mogli zapoznać się z ponad 530 firmami i markami z 22 krajów świata. Najliczniej reprezentowane kraje na targach to: Polska, Niemcy, Włochy, Portugalia, Turcja, Chiny i Hiszpania.

Targi Mody Poznań składają się z trzech ekspozycji:
• NEXT SEASON – Salon Odzieży i Dodatków – Jesień-Zima 2014/2015 (pawilon 5A, 8 i 8A)
z ofertą odzieży damskiej, męskiej, młodzieżowej i dziecięcej, bielizny oraz galanterii odzieżowej na kolejny sezon;
• FAST FASHION – Salon Odzieży i Dodatków – Wiosna-Lato 2014, w którym są prezentowane produkty z krótkich serii na bieżący sezon (pawilon 5A, 8 i 8A);
• BTS – Salon Obuwia, Skóry i Wyrobów Skórzanych (pawilon 7).
Bogatą ofertę zaprezentują również producenci komponentów i najnowszych rozwiązań dla przemysłu lekkiego w ramach targów INTERMIC. W pawilonie 7A będzie można zapoznać się
z innowacyjnymi maszynami oraz komputerowymi systemami przygotowania produkcji, które pozwalają tworzyć produkty o najwyższej jakości. To tutaj można dowiedzieć się jakie rewolucyjne materiały i rozwiązania pojawiły się w przemyśle mody.
Młode talenty na targach
Po raz drugi na Targach Mody Poznań pojawią się stoiska młodych projektantów biorących udział w projekcie YOUNG FASHION FOR SALE. Celem „strefy młodych” jest promocja działalności absolwentów szkół kierunkowych, którzy zdecydowali się tworzyć pod własną marką. Kolekcje uczestników projektu charakteryzują się oryginalnym wzornictwem oraz wysoką jakością materiałów. W gronie uczestników YOUNG FASHION FOR SALE znalazła się m.in. firma LUXY PUFF, której prezentowana na targach kolekcja została zainspirowana cięciami w strojach kąpielowych, piankach surfingowych i architekturą nadmorską. Produkty młodych projektantów będzie można zobaczyć przez cały okres trwania targów na stoiskach zlokalizowanych w Alei Lipowej.
Pokazy mody liderów z branży
W programie targów znajdują się liczne pokazy mody przygotowane przez znanych projektantów, młode marki biorące udział w projekcie YOUNG FASHION FOR SALE oraz firmy uznawane za liderów w branży odzieżowej i obuwniczej. Przez wszystkie dni imprezy będzie można wziąć udział
w jedenastu pokazach mody, na których zostaną przedstawione najnowsze trendy. Na wybiegu pojawią się kolekcje wystawców, propozycje młodych projektantów, prace studentów z poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego oraz kolekcja Klaudii Kasińskiej. Dla gości targowych został przygotowany również pokaz cenionej projektantki Teresy Rosati, która zaprezentuje swoją kolekcję dwukrotnie: podczas Wieczoru Branżowego oraz ostatniego dnia targów o godz. 13.00. W piątek na zwiedzających czeka także pokaz laureatów Cannes Shopping Festival 2014 oraz Gala wręczenia nagród Boro Fashion Awards.
Produkty na medal
Dwa razy w roku podczas Targów Mody Poznań Sąd Konkursowy nagradza prestiżową statuetką Złoty Medal MTP produkty, które wyróżniają się oryginalnością rozwiązań, estetyką, funkcjonalnością i jakością materiałów. Jury podczas lutowej edycji postanowiło wyróżnić:
• Spodnie męskie FRANCO, producent: GRASO MODA
• Kolekcję „ANTICA” (kurtka model K-83 s 30, spódnica SP-33 s 26 , torebka model 208 s 1/30), producent: BOCA Zbigniew Adamczyk
• Kolekcję „Letnie muśnięcie” ( 3 sukienki koktajlowe , torebka ze skóry owczej), Zespół Szkół Skórzano- Odzieżowych, Stylizacji i Usług w Radomiu
• Torebkę damską ATENA wz, nr N056 – „KAREN” Producent Torebek i Galanterii inż. Bukowski Grzegorz
• Skórzany pasek męski „Biznes Elegance” – Zakład Produkcyjny „La Conga”
• Skórę owczą odzieżową „ORKAN” – Zakład Garbarski s.c. R. Pasik J. Kobylarczyk
• Skórę obuwiową bydlęcą „LAGUNA” – Zakład Garbarski RAJ-SKÓR
Wyróżnione produkty można znaleźć na stoiskach nagrodzonych wystawców. Szczegółowych informacji na temat laureatów można zasięgnąć w Strefie Mistrzów – punkcie informacyjnym znajdującym się w Alei Lipowej. W Strefach Mistrzów zwiedzający mogą również głosować na produkt zasługujący ich zdaniem na dodatkowe wyróżnienie „Złoty Medal – Wybór Konsumentów”. Zgodnie z zasadami rywalizacji, tytuł najlepszego produktu zdaniem konsumentów otrzyma tylko jeden laureat, który zdobędzie największą liczbę głosów. Wesprzeć swojego faworyta można również w Internecie pod adresem: www.zlotymedal.mtp.pl, gdzie głosowanie będzie trwało jeszcze przez miesiąc po zakończeniu targów.
Statuetki Złotego Medalu MTP zostaną wręczone drugiego dnia targów o godz. 18.00 podczas Gali Nagród Targów Mody Poznań. W trakcie uroczystości zostaną również przyznane nagrody dla najlepszych firm obuwniczych w konkursie „Złoty Obcas” oraz nagrody „Fashion Website Awards” wyróżniające najciekawsze strony internetowe w branży mody.
Niezwykle istotną częścią Targów Mody Poznań są wykłady prowadzone przez specjalistów z branży. Wszystkie spotkania mają charakter otwarty i są skierowane do handlowców oraz producentów związanych z przemysłem odzieżowo-tekstylnym. Spotkania odbywają się przez wszystkie trzy dni trwania targów w przestrzeni Speakers’ Corner w pawilonie 5A. W ramach szesnastu wykładów zostaną omówione m.in. rodzaje e-promocji, które wpływają na zwiększenie sprzedaży w handlu detalicznym, metody skutecznego Visual Merchandisingu czy błędy branży mody odbierające zysk przedsiębiorcom.

Dodaj komentarz