Mniej samowoli reklamowych w Poznaniu


Samowole reklamowe często zgłaszają sami mieszkańcy lub miejscy społecznicy. W walkę z nielegalnymi nośnikami zaangażowane są także niektóre spółdzielnie mieszkaniowe. Pracownicy urzędu miasta, ZDM i PINB kontrole reklam kontynuują także w tym roku.

Przypomnijmy, zainstalowanie reklamy wymaga dokonania zgłoszenia lub – w przypadku nośników trwale powiązanych z gruntem – wydania pozwolenia na budowę przez Wydział Urbanistyki i Architektury UMP. Co więcej, jeżeli chodzi o obiekty indywidualnie wpisane do rejestru zabytków lub znajdujące się w strefie ochrony konserwatorskiej, umieszczenie reklamy wiąże się również z  koniecznością uzyskania pozwolenia Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Kontrole nielegalnych reklam to nie jedyne działania, jakie podejmuje Miasto w trosce o ład przestrzenny. W styczniu miejscy radni przegłosowali poznańską uchwałę krajobrazową, które pomoże w usunięciu krzykliwych szyldów oraz innych elementów psujących miejski krajobraz.

W styczniu wydano uaktualniony „Szyldownik”. To poradnik dla lokalnych przedsiębiorców i zarządców nieruchomości, który pomoże im zaprojektować szyld w  taki sposób, aby nie kłócił się on z zasadami kompozycji i z zapisami uchwały krajobrazowej. Publikacja zawiera także wytyczne dotyczące lokalizowania reklam.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz