Mniej samowoli reklamowych w Poznaniu


Około 300 nielegalnych reklam usunięto z ulic stolicy Wielkopolski w 2022 roku. To efekt licznych kontroli przeprowadzonych przez Miasto i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Na tym jednak nie koniec – miejscy radni przegłosowali uchwałę krajobrazową, która pomoże w walce z samowolą reklamową na ulicach Poznania.

samowola reklamowa

– O wizerunku i rozwoju miasta decyduje w dużej mierze jakość jego przestrzeni publicznych, dlatego uporządkowanie tej kwestii jest od lat jednym z moich priorytetów. Efekty przynoszą działania prowadzone przez urząd miasta, Zarząd Dróg Miejskich i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania. Teraz Miasto zyska także kompleksowe i efektywne narzędzie, jakim jest uchwała krajobrazowa, która wprowadzi nowe, wyższe standardy w tym zakresie. Po wejściu w życie dokumentu będziemy mogli egzekwować porządek reklamowy w skróconej, łatwiejszej ścieżce niż dotychczas – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Kontrole legalności nośników reklamowych na terenie Poznania przeprowadzają pracownicy urzędu miasta z Wydziału Urbanistyki i Architektury, Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków czy Wydziału Gospodarki Nieruchomościami. Zajmuje się tym także Zarząd Dróg Miejskich oraz Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego dla Miasta Poznania. W 2022 r. w wyniku licznych kontroli z ulic stolicy Wielkopolski zniknęło ok. 300 nielegalnych reklam, w tym ponad 60 wielkoformatowych. Były to nośniki wolnostojące, w tym trwale związane z gruntem, a także banery i tablice zamontowane na elewacjach budynków i ogrodzeniach. Zlikwidowano także ekrany LED.

Więcej na kolejnych stronach tego artykułu:

Dodaj komentarz