Miliony złotych oszczędności z przetargów


Koszty odbioru odpadów w drugim półroczu 2013 roku wyniosły 40,7 mln zł, w pierwszym półroczu 2014 roku – 37,2 mln zł a według cen zaoferowanych w rozstrzygniętym właśnie przetargu w półroczu 2015 r. wyniosą 25,9 mln zł. – Wielomilionowe oszczędności to pozytywny skutek konkurencji na rynku gospodarki odpadami oraz konsekwentnie prowadzonych przez Związek procedur przetargowych – stwierdził Mirosław Kruszyński, przewodniczący Zarządu ZM GOAP.

Poinformowano na konferencji o prawomocnych wynikach przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w 21 sektorach Związku Międzygminnego. Konsorcjum Remondis Sanitech Poznań obsługiwać będzie 17 sektorów: II Poznań Jeżyce, IV Poznań Nowe Miasto Północ, V Poznań Nowe Miasto Południe, VII Poznań Morasko-Umultowo-Kiekrz-Strzeszyn, IX Poznań Stare Miasto, X Poznań Wilda-Dębiec, XI Poznań Spółdzielnia Grunwald, XII Buk, XIII Oborniki, XVI Murowana Goślina – Spółdzielnia,  XVII Czerwonak-Koziegłowy, XVIII Czerwonak – Gmina, XIX Swarzędz – Spółdzielnia, XX Swarzędz – gmina, XXI Pobiedziska, XXII Kleszczewo i XXIII Kostrzyn. Obejmują one prawie 96 proc. obszaru Związku a zamieszkuje w nich 421,7 tys. osób.

Konsorcjum FB Serwis wygrało przetarg w 4 sektorach: I Poznań Grunwald, III Poznań Piątkowo, VI Poznań Rataje i VIII Poznań Winogrady. Obszarowo stanowią one niespełna 4 proc. jednak mieszka w nich 273,8 tys. osób, czyli ok. 39 proc. wszystkich mieszkańców Związku. W jednym sektorze XV Murowana Goślina-Spółdzielnia trwa jeszcze procedura przetargowa, z uwagi na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej uznający, że wybrany wykonawca winien uzupełnić dokumentację.

Do obu zwycięskich konsorcjów Związek zwrócił się już o dostarczenie danych niezbędnych do przygotowania umów. Ich podpisanie nastąpi w najbliższych dniach. Związek chce podpisać odrębnych 21 umów na obsługę każdego sektora, co ułatwi sprawozdawczość oraz nadzorowanie realizacji zadań, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości nawet rozwiązanie umowy. Wybrani w przetargu wykonawcy będą realizować zadania przez 36 miesięcy, od 1 stycznia 2015 r. do końca 2017 r. Zostaną zobowiązani do właściwego przygotowania się do realizacji nowych zadań, w szczególności zapewnienia pojemników oraz opracowania harmonogramów odbioru odpadów.

Dodaj komentarz